MFP dezvoltă în premieră aplicaţii de mobil pentru SPV şi extinde accesul la arhiva online

Ministerul Finanţelor Publice a semnat în luna septembrie co-finanţare europeană în sumă de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru două proiecte prin care va fi optimizat accesul la Spaţiului privat virtual (SPV) de pe dispozitive mobile şi se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor instituţiei prin intermediul portalului.
Ambele proiecte sunt co-finanţate din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, pentru a îmbunătăţi interacţiunea cetăţenilor şi a mediului de afaceri cu administraţia fiscală din România.
La începutul anului viitor va fi lansată licitaţia pentru achiziţia Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual şi definirea în detaliu a cerinţelor aferente adoptării noului cadru procedural şi informaţional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătăţirea interacţiunii cetăţenilor şi mediului de afaceri.
Creşterea capacităţii administrative a MFP şi a instituţiilor subordonate în vederea îmbunătăţirii interacţiunii cetăţenilor şi mediului de afaceri pentru obţinerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.
Proiectul de creştere a capacităţii administrative a MFP şi a instituţiilor subordonate va avea ca scop opti

mizarea şi simplificarea serviciilor legate de obligaţiile fiscale şi nefiscale şi de plata taxelor în cadrul Spaţiului Privat Virtual (SPV). Totodată, acesta va facilita obţinerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.
în urma implementării propiectu-lui, portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone şi la tabletă şi va dezvolta aplicaţii pentru platformele Android şi IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. De asemenea, vor fi introduse modalităţi noi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop şi accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate şi dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.
Valoare proiect: 23.949.126,48 lei (asistenţă financiară nerambursabilă: 20.133.401,56 lei, iar contribuţia proprie: 3.835.724,92 lei)
Cel de-al doilea proiect, Creşterea capacitaţii administrative a MFP şi a instituţiilor subordonate în vederea îmbunătăţirii interacţiunii cetăţenilor şi mediului de afaceri pentru obţinerea de documente din arhiva instituţiei, are în vedere optimizarea şi simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva instituţiei prin intermediul portalului Spaţiului privat virtual (SPV).
Astfel, beneficiarii vor avea un acces facil şi imediat către servicii publice disponibile non-stop şi din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Totodată, vor fi îmbunătăţite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate şi dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.
Prin soluţia implementată, Ministerul Finanţelor urmăreşte reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice şi juridice prin reducerea duratei de obţinere de către beneficiari a documentelor solicitate de până la 5-7 zile lucrătoare de la solicitare şi două drumuri la ghişeu, la 1 zi lucrătoare fără deplasare la ghişeu.
Valoare proiect: 26.949.305,69 lei (asistenţă financiară nerambursabilă: 22.633.067,94 lei, iar contribuţia proprie: 4.316.237,75 lei).
Digitalizarea şi aplicarea de standarde în colaborarea dintre administraţia fiscală şi contribuabili reprezintă o prioritate a Ministerului Finanţelor Publice, ceea ce se va reflecta în creşterea gradului de încredere reciprocă prin asigurarea unui nivel ridicat de transparenţă şi predictibilitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Gratuitate la transportul în comun pentru toţi elevii care învaţă în Târgovişte

Veşti bune pentru elevii care învaţă în Târgovişte au venit chiar de la primarul Cristian Stan. Începând cu această toamnă, toţii elevii care învaţă la şcoli din Târgovişte, fie că locuiesc în municipiu, fie în alte localităţi, beneficiază de gratuitate la transportul public în comun.„Pe ceea ce înseamnă transportul public […]