Situată pe frumoasa vale a Dâm-boviţei, Eco-şcoala Gimnazială ,,Matei Gr. Vlădeanu” duce cu cinste peste ani, renumele învăţătorului al cărui nume îl poartă. Matei Gr. Vlădeanu este un nume cu răsunet naţional, nume purtat de cel care a contribuit la creşterea prestigiului unei comunităţi rurale dâmboviţene prin înfiinţarea unei şcoli valoroase.
Se sărbătoresc anul acesta, 134 de ani de la naşterea învăţătorului Matei Gr. Vlădeanu şi 106 ani de la înfiinţarea şcolii. Generaţii de profesori şi elevi au trecut pragul acestei şcoli. ,,Casa de învăţătură”, unde sau şlefuit caractere şi personalităţi, duce astăzi mai departe prin dascălii ei ,,învăţătura de carte” şi morala creştină de ,,a fi OM”. Ca un arc peste timp, la ceas aniversar, se cinsteşte memoria tuturor dascălilor care au format generaţii de elevi la această instituţie de învăţământ şi, se pătrează dorinţa dascălului Matei Gr. Vlădeanu de a fi una dintre cele mai valoroase şcoli gimnaziale din zonă. Cu un colectiv de cadre didactice bine pregătite profesional, conduse competent de un manager cu abilităţi deosebite, în persoana doamnei profesor Constantinescu Irina, şcoala a reuşit să se remarce în ultimii ani, ca o şcoală pilon între şcolile dâmboviţene. Cu ambiţii europene, prin competenţă şi multă dedicare, în ciuda multor obstacole şi greutăţi pe care unii oameni şi vremurile le pun, şcoala a reuşit o serie de performanţe demne de notat:
– A obţinut în anul 2007, statutul de Eco-şcoală, cu ajutorul unei echipe puternice, formată din elevi, părinţi şi cadre didactice, coordonată de profesor Constantinescu Irina, fiind prima Eco-şcoala din judeţul Dâmboviţa. ,,Steagul verde” , simbolul internaţional al Eco-şcolii îşi flutură astăzi faldurile verzi, într-o şcoală unde se realizează ,,educaţie pentru mediul înconjurător” .
– Utilizează pentru formarea elevilor, metode didactice moderne formale şi non-formale, deschidere europeană, pune accent pe comunicare datorită experienţei profesionale a tuturor cadrelor didactice dar şi prin experienţa de formare europeană dobândită de profesorul de ştiinţe umaniste, Constantinescu Irina, în cadrul a trei cursuri de formare continuă Comenius ce au avut loc în Palermo-Sicilia, Praga-Cehia şi Rouen-Franţa şi a unui proiect de mobilitate Leonardo da Vinci, derulat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa pentru formarea responsabililor pentru proiecte educaţionale europene – programul Erasmus+ în perioada 2014-2020, a profesorului de limba engleză, Catrina Luminiţa, care a participat la un curs de formare continuă la Totnes în Anglia şi a educatoarei Sanda Emanuela, beneficiara unui schimb de experienţă european cu Reggio Children-
Italia.
– A îmbunătăţit comunicarea în limba engleză a elevilor prin programul american ,,PEACE CORP,, accesat de profesorul Constantines-cu Irina, prin care voluntarii americani din Corpul Pacii Adam Murphy şi Kristi St Amant au predat limba engleză, timp de trei ani în şcoala noastră.
– A promovat ŞCOALA şi COMUNITATEA rurală prin muzica tradiţională, obiceiuri locale, în cadrul proiectului multilateral Comenius cu titlul ,, Let’s the music play”, proiect cu finanţare europeană. În cadrul acestui proiect, coordonat de profesorul Constantinescu Irina, 24 de elevi şi profesori au realizat mobilităţi individuale în ţările partenere proiectului : Italia-Sicilia- Palermo şi Turcia-Istanbul. Ţara şi şcoala au fost promovate peste hotare dar profesorii au adus „acasă” noutăţi didactice, experienţe de viaţă şi de şcoală interesante.
– A derulat, începând cu anul şcolar 2005-2006, nouă proiecte mondiale Eco-şcoală, cu diverse teme (biodiversitate, mobilitate sustenabilă, economisirea resurselor, energie verde, hrană sănătoasă etc.), proiecte pentru elevi, cu activităţi diverse, atractive. Toate aceste proiecte au fost desfăşurate de către comitete ECO-ŞCOALĂ, coordonate de acelaşi cadru didactic dedicat şcolii şi proiectelor europene, profesor Irina Constantinescu.
– A obţinut rezultate notabile, la concursuri naţionale, precum ROREC, coordonat de profesor Catrina Luminiţa. Şcoala a obţinut primul loc la nivelul judeţului Dâmboviţa pentru activităţile derulate şi cantitatea de deşeuri electronice colectată , fiind premiată cu un Micro sistem audio Philips şi evidenţiată la nivel naţional şi judeţean.
– Activează de câţiva ani în Patrula Eco, proiect coordonat de învăţătoarea Savu Marioara. Prin activităţi prietenoase, „îngerii lui Eco” s-au facut remarcaţi la nivel naţional, obţinând frumoase premii.
– A câştigat o serie de echipamente electronice (trei imprimante, telefon fix), ca premii în cadrul concursului naţional ,,Reciclăm – natura salvăm”. Premiile obţinute ne-au onorat şi ne-au ambiţionat să continuăm proiectele de educaţie pentru mediu.
-A participat cu elevi şi profesori la concursuri şi olimpiade şcolare, unde elevii şcolii au demonstrat o bună şi foarte bună pregătire, obţinând premii şi locuri fruntaşe la concursuri precum:
Concursul naţional de geografie Terra.
Concursul interjudeţean de geografie ,,Terra de la poveste la realitate”.
Concursul,,Cangurul Lingvist”-franceză, engleză.
Concursul ,,Universul cunoaşterii prin lectură” .
Concursul Cangurul Matematic şi Canguraşul.
Olimpiadele de matematică, geografie, limba română. Concursuri sportive – şah, tenis,
fotbal.
Concursul de matematică
,,Euclid”.
– A organizat şi organizează simpozioane şi activităţi judeţene şi inter judeţene precum: Simpozionul Eco Şcoală ,,Formameco- atitudini”, ,,Să descoperim natura la ea acasă”, prin care elevii şi cadrele didactice, împărtăşesc din activităţile şi experienţele profesionale ale şcolilor de unde provin.
– A realizat parteneriate reale cu biblioteca locală şi judeţeană, prin participarea la diferite manifestări şi activităţi, cu fundaţii şi grupuri informale precum PACT-Bucureşti şi Cândeşti ACTIV, şcoli din zonă, ong-uri precum GREEN TEACH etc.
– Are o echipă de dascăli competenţi^
– Învăţători cu vechime, dedicaţi profesiei de dascăl care-şi fac această profesie cu măiestrie didactică.
– profesori, bine pregătiţi, având cursuri de formator şi mentor, atenţi la formarea fiecărui elev.
– educatoare tinere, răbdătoare, ce utilizează metode moderne de lucru cu preşcolarii, metode dobândite la cursuri de formare atât în ţară cât şi în străinătate.
– Şcoala are un management modern, bazat pe lucru în echipă, unde fiecare dascăl este parte a întregului numit ŞCOALĂ. Managerul şcolii, profesor Constantines-cu Irina, alături de cadrele didactice, consideră că fiecare copil este important, fiecăruia trebuie să i se acorde atenţia cuvenită şi doar prin-viziune, toleranţă şi educaţie COMUNITATEA ŞCOLARĂ ŞI LOCALĂ VA AVEA VIITOR.
– Colaborarea cu părinţii este optimă, majoritatea problemelor sunt depăşite, fiecare zi fiind deosebit de importantă pentru formarea unor generaţii mai tolerante, cu viziunea unei schimbări în bine a micii comunităţi rurale.
În încheiere, domnule învăţător ,,Matei Gr. Vlădeanu”, dascălii şcolii vă datorează recunoştinţă şi sunt încrezători că generaţiile formate dea lungul timpului, nu vor lăsa să
moară FLACARA CUNOAŞTERII,
A OMULUI BUN ŞI EDUCAT DIN COMUNITATEA CÂNDEŞTI.
Eleva a fost surprinsă de jandarmii dâmboviţeni în timp ce consuma substanțe interzise în imediata…