Debirocratizarea activităţii din învăţământul preuniversitar continuă!

Procedurile Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar au fost substanţial simplificate.
O nouă măsură din procesul pentru debirocratizarea activităţii din unităţile de învăţământ preuniversitar, prioritate a mandatului ministrului Monica Cristina Anisie, a fost îndeplinită: procedurile operaţionale ale Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) au fost simplificate. În acest sens, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a validat propunerile ARACIP în privinţa noilor standarde naţionale de evaluare internă şi externă, precum şi ale Metodologiei de evaluare externă, acestea urmând a fi aprobate prin hotărâri de guvern în perioada următoare.
„Modificările operate au urmărit câteva principii. Mai întâi, simplificarea, adică reducerea cerinţelor pentru autorizare sau acreditare. În acest caz, reducerea este substanţială: 77% pentru acreditare, 76% pentru evaluare periodică şi 57% pentru autorizarea de funcţionare provizorie. Mai exact, de la 1.095 de cerinţe existente am ajuns la 265. Celălalt principiu urmărit a fost debirocratizarea, măsură asumată încă de la preluarea mandatului meu. Prin urmare, 95% dintre documentele care vor fi solicitate pentru acreditare sau autorizare sunt documente manageriale, documente care nu vor mai viza activitatea cadrelor didactice”, a declarat ministrul Monica Cristina Anisie.
Un alt principiu care a stat la baza acestui demers a fost digitalizarea. Practic, în prezent, întregul proces de evaluare externă se poate face online. În noua metodologie va fi detaliată explicit această obligaţie.
În tot acest demers s-a ţinut cont şi de clarificarea şi unificarea cerinţelor (inclusiv prin ghidurile explicative, care vor fi puse la dispoziţie tuturor părţilor interesate) şi a elementelor metodologice. Astfel, prin clarificarea atribuţiilor şi prin eliminarea suprapunerilor de activitate între ARACIP şi inspectoratele şcolare, acestea din urmă vor prelua în totalitate controlul administrativ al funcţionării unităţilor de învăţământ. Va fi revizuit, în acest sens, şi Regulamentul de inspecţie şcolară, în vederea corelării obiectivelor inspecţiei cu rezultatele evaluării externe a calităţii.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Scenariile de funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar

Ministerul Educaţiei şi Cercetării monitorizează dinamica scenariilor de funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, la nivel naţional, aceasta fiind influenţată de evoluţia situaţiei epidemiologice din fiecare judeţ.Prin urmare, la data de 2 noiembrie, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele şcolare judeţene (inclusiv al municipiului Bucureşti), se înregistrează următoarea situaţie: […]