Simpozion judeţean de educaţie non-formală, la Moreni

Ş.E.

simpozionŞcoala Generală Nr. 4 din Moreni a găzduit, la sfârşitul săptămânii trecute, un simpozion judeţean de educaţie non-formală. Potrivit organizatorului evenimentului, profesor Daniela Pahome, la manifestare s-au înscris 40 de cadre didactice din judeţul Dâmboviţa. Acestea au realizat lucrări pentru cele două secţiuni ale seminarului pe tema „Creativităţii şi inovaţiei non-formale”, iar cele mai bune proiecte au fost premiate. Astfel, profesorii dâmboviţeni au învăţat cum să defăşoare procesul de învăţământ, în condiţii optime, şi în afara şcolii, în spaţii non-formale, cum ar fi bibliotecile publice, muzeele, în mediul virtual sau direct în natură, prin intermediul drumeţiilor, unde copiii pot învăţa şi aprofunda cel mai bine noţiuni de cunoaştere a mediului, istorie, geografie. Nu în ultimul rând, profesorii au învăţat despre modul în care să stimuleze creativitatea elevilor. Organizatorii simpozionului judeţean au fost Inspectoratul şcolar, Casa Corpului Didactic Dâm-boviţa, Şcoala generală nr. 4, în parteneriat cu Palatul Copiilor Târgovişte, Europe Direct şi Primăria Moreni.
Potrivit directorului instituţiei, care a găzduit evenimentul, profesor Norica Vremăroiu, „seminarul de ştiinţele educaţiei s-a desfăşurat pe două secţiuni, a reunit participarea a 40 de cadre didactice din judeţul Dâmboviţa, iar cele mai bune lucrări au fost premiate cu diplome de excelenţă. De asemenea, elevii de la Clasa de Artă din cadrul Scolii generale Nr. 4 le-au oferit felicitări de sărbătorile de iarnă, confecţionate de ei, profesorilor prezenţi la manifestare”.
„Reţeta unui seminar reuşit”
Manifestarea de la Moreni a fost reuşită şi, în special, promite întâlniri inedite cu profesori, pedagogi pe un teren nou al educaţiei non-formale, care poate fi o alternativă salvatoare pentru învăţământul românesc. Astfel, la reuniune am putut afla că un profesor a reuşit să-i motiveze pe nişte elevi de liceu dezintersaţi de studiul limbii franceze prin crearea unui grup pe o binecunoscută reţea de socializare, unde aceştia au fost invitaţi să-şi posteze tema. Experimentul a avut succes, la fel ca şi aprofundarea studiului limbii engleze prin intermediul unui parteneriat în comunitate, cu studenţii de la Universitatea Oxford. Aceştia au venit la Moreni pentru a-i învăţa pe elevii de la Liceul nr. 1 Petrol limba engleză. De altfel, acesta este şi unul dintre proiectele care au primit diplome de excelenţă. Trei premii de acest gen au fost acordate de către organizatori, respectiv: „Tabăra de vară prin parteneriat în comunitate”, profesor Liceul Petrol Moreni, Mariana Catinca, „Educaţia non-formală -cadru propice pentru dezvoltarea creativităţii”, profesor învăţământ primar, Angelica Mircescu, Şcoala Generală Nr. 4, Moreni şi „Reţeta unui atelier de vară reuşit”, profesor învăţământ primar, Monica Niţă, Şcoala Gimnazială Potlogi.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

"Vânătoarea" pomilor de Crăciun şi a coroniţelor de brad

De mai bine de trei săptămâni, oamenii legii acţionează pe drumurile publice şi forestiere, în zonele împădurite, în vederea identificării comercializării pomilor de Crăciun. Pe mâna poliţiştilor din Dâmboviţa au intrat la începutul acestei săptămâni şi doi bărbaţi, care aveau cantitatea de 500 de kilograme de cetină şi 650 de […]