„Şcoli mai sigure, incluzive şi sustenabile”

Ministerul Educaţiei, prin Unitatea de Management al Proiectelor pentru Modernizarea Reţelei Şcolare şi Universitare, intenţionează să implementeze un proiect care va avea ca obiectiv modernizarea infrastructurii şcolare, prin reabilitarea, consolidarea şi construirea a circa 55 şcoli, în prima etapă în zonele cu cel mai mare risc seismic din România, în vederea asigurării unor medii de învăţare mai sigure şi îmbunătăţite pentru elevi şi profesori din şcolile selectate şi de a creşte capacitatea instituţională de a investi în infrastructura educaţională durabilă.
Proiectul Şcoli mai sigure, incluzive şi sustenabile (SSISP), ce va fi finanţat din împrumutul acordat de Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, se va derula pe o perioadă de 6 ani şi va avea o valoare de 100 milioane Euro.
Prin proiect se vor realiza:

  1. Executarea lucrărilor de construcţie la unităţile de învăţământ selectate, în vederea creării unei infrastructuri moderne, rezistentă la cutremure şi alte dezastre naturale şi creşterii siguranţei în exploatare;
  2. Dotarea cu mobilier modern şi flexibil, dotarea cu echipamente digitale a sălilor de clasă în vederea îmbunătăţirii calităţii procesului de învăţământ, dotarea

cu materiale educaţionale care vor permite stimularea capacităţii de învăţare;

  1. Formarea cadrelor didactice pentru îmbunătăţirea aptitudinilor digitale şi înţelegerea unor metode moderne alternative care vor încuraja participarea activă a elevilor, munca în grup / învăţarea socială şi vor prezenta sensibilitate la motivaţiile şi diferenţele individuale ale elevilor;
  2. Acordarea de sprijin instituţional autorităţilor locale pentru accesarea fondurilor europene ce vor fi disponibile în exerciţiul financiar 2021-2027 în vederea realizării investiţiilor de modernizare a infrastructurii şcolare;
  3. Formarea elevilor, a cadrelor didactice şi sensibilizarea comunităţii prin pro movarea de acţiuni care pot fi întreprinse pentru a construi rezistenţa la dezastre şi schimbările climatice, modul de pregătire şi reacţie în caz de dezastre, oportunităţi de creştere a durabilităţii (cum ar fi deşeuri 0, recoltarea apei, utilizarea şi conservarea energiei etc.).În vederea realizării acestor deziderate, în conformitate cu politicile Băncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Ministerul Educaţiei va realiza în permanenţă consultări cu actorii interesaţi în acest proiect, respectiv: autorităţi locale, asociaţii de părinţi, asociaţii de elevi, inspectorate şcolare judeţene, cadre didactice, asociaţii şi organizaţii non profit cu obiect de activitate în sfera educaţională şi a incluziunii sociale etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

ITM Dâmboviţa: 96 de sancţiuni la 189 de agenţi economici verificaţi. Şase cazuri de muncă nedeclarată depistate în ianuarie

Pentru realizarea acţiunilor stabilite în Programul Cadru de acţiuni al Inspecţiei Muncii I.T.M. Dambovita a efectuat în luna ianuarie 2021 controale de fond, tematice şi cu caracter preventiv la toate categoriile de angajatori care angajează salariaţi pe bază de contract individual de muncă, atât în domeniul relaţiilor de muncă cât […]