
Scumpirile au fost făcute de toți asigurătorii RCA, inclusiv de cei care anul trecut practicau prețuri prohibitive. Președintele autorității de concurență a prezentat măsurile în care s-a implicat pentru rezolvarea crizei RCA declanșate de falimentul demarat la City Insurance.
„Pentru a veni în sprijinul persoanelor care au încheiat polițe RCA precum cele emise de City Insurance, autoritatea de concurență a colaborat cu Guvernul și ASF pentru a modifica legea de funcționare a Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA), astfel încât acesta să poată începe plățile la 60 de zile de la data deciziei ASF de ridicare a autorizației de funcționare a companiei de asigurări (până acum, FGA începea plățile de la data hotărârii definitive de declarare a procedurii de faliment de către instanță).
Mai mult, a fost modificat plafonul de garantare de la 450.000 lei la 500.000 lei și a fost modificată definiția plafonului de garantare (făcându-se referire expresă la nivelul maxim al garantării pentru o creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract, nu pe un creditor de asigurare, astfel cum era reglementat anterior).
Consiliul Concurenței a colaborat cu ASF și Guvernul în procesul de elaborare a unui proiect de Ordonanță de Urgență scopul de a stabiliza piața și a da încredere companiilor care participă în mod corect la piața de RCA: vedem companii care se retrag, direct sau prin practicarea unor prețuri prohibitive pentru a nu avea clienți pe segmentul de RCA. Din păcate, această Ordonanță nu a mai putut fi aprobată, dar odată cu numirea unui nou Guvern se va rezolva acest aspect.”, a mai Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Ordonanța la care se referă președintele Consiliului Concurenței este actul prin care urmau să fie introduse decontarea directă obligatorie și prețuri de referință la reparații auto.
Sunt șoferi care deși au avansat în clasa de bonus pentru că nu au avut accidente au de plătit acum polițe mai scumpe cu peste 50% față de cea mai mică ofertă de preț de anul trecut.
Atât de mult au crescut prețurile încât au ajuns să fie încadrați în categoria asiguratilor cu risc ridicat inclusiv șoferii fără accidente în trafic în ultimii ani, deși ar fi trebuit să aiba reducere de preț de la un an la altul.
ASF susține că ieșirea din piață a City Insurance, cea mai mare companie de asigurări din România și liderul RCA, va pune cel puțin temporar presiune asupra prețurilor, în sensul creșterii lor, ca urmare a unei capacități mai reduse de absorbție a cererii de către asigurătorii rămași în piață.Totuși, acest raționament nu pare să stea în picioare în cazul asiguratorilor care oricum aveau prețuri prohibitive la RCA de anul trecut, iar anul acesta le-au scumpit și mai mult.
În acest sens, transportatorii și service-urile auto (membre COTAR) care au acuzat deja creșterea irațională a prețurilor RCA.