În primă fază, este necesar ca operatorul economic să depună o cerere către comisariatul regional pentru protecţia consumatorului (CRPC) pe raza căruia are sediul social al companiei,
Cererea trebuie să conţină datele de identificare ale operatorului economic: denumirea, adresa sediului social şi a tuturor punctelor de lucru, specificul activităţii prestate.
CRPC va comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari la operatorul economic care a depus solicitarea şi, în măsura în care este finalizată, şi fişa de control care va conţine obiectivele acţiunii de verificare.
Prioritate, în procesarea cererilor, au operatorii economici din domeniul HoReCa, comerțul de produse alimentare, prestarea serviciilor în directă legătură cu sănătatea consumatorilor.
În urma acestei acţiuni, operatorul economic care a formulat cererea nu va fi sancţionat pecuniar, în cazul în care comisarii vor constata neconformităţi, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuţie, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC. După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficienţelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor.