Adrian Tutuianu, Pro România, despre rezilierea contractului pentru DN 71: „E dramatic şi înseamnă o amânare a dezvoltării acestui judet pe următorii 15 ani de zile!”

Coordonatorul Pro România Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu, a comentat recenta reziliere a contractului de proiectare şi lucrări pentru extinderea la patru benzi a DN 71 Bâldana – Târgovişte, arătând că decizia ministrului Transporturilor, USR-istul Cătălin Drulă, anulează practic şansele de dezvoltare economică a judeţului, pe o perioadă de până la 15 ani. Reamintim aici că proiectul obţinuse cel mai mare punctaj şi finanţare din fonduri europene pe Programul Operaţional Infrastructură Mare. Nu lipsit de importanţă este faptul că au fost cheltuite peste zece milioane de lei pentri studiul de fezabilitate şi diversele avize.
„O primă precizare este aceea că s-a forţat denunţarea acestui contract. Existau mecanisme legale prin care să poată fi continuată discuţia între părţile contractante, a subliniat Adrian ŢuŢuianu. Pentru mine, decizia este suprinzătoare, după cum este surprinzătoare şi opinia ministrului Cătălin Drulă de la USR că ar fi necesară o soluţie nouă, modernă, nemaivăzută, nemaipomenită a construcţiei unui drum expres în afara localităţilor. Evident că era ideală o asemenea soluţie, dar noi suntem într-o situaţie în care s-a pornit din anul 2012, când eram la Consiliul Judeţean, un proiect de reabilitare şi modernizare prin extindere la patru benzi a DN 71. S-au cheltuit bani foarte mulţi, peste 10 milioane lei, pentru studiul de fezabilitate, au avut loc zeci de întâlniri cu autorităţile administraţiei locale, cu avizatori, furnizori de servicii.
În opinia lui Adrian Ţuţuianu, realizarea drumului expres înseamnă amânarea unei soluţii pentru următorii 15 ani de zile şi vă pot spune că 15 ani nu e deloc o exagerare. Trebuie să identifici traseul viitorului drum, să identifici proprietarii de terenuri, să derulezi procedurile de expropriere publică şi să plăteşti contravaloarea acestor terenuri şi, apoi, să realizezi studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi execuţia drumului.
Este evident că nu se vor mai folosi banii europeni din actualul exerciţiu financiar, pentru că ei vor fi cheltuiţi. Şi opinia mea este că decizia luată de Ministerul Transporturilor urmăreşte favorizarea altor proiecte din ţară, adiucă banii destinaţi acestui drum sunt mutaţi în alte direcţii.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

APIA: Ultima săptămână pentru solicitarea subvenţiei la motorină, aferentă ultimului trimestru 2020

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură primeşte, până la sfârşitul lunii ianuarie, cererile pentru ajutorul de stat prin rambursare a diferenţei de acciză pentru motorina utilizată în agricultură, în trimestrul IV 2020.Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre acciza standard şi acciza redusă pentru […]