La solicitarea Federaţiei Naţionale a Patronatelor Medicilor de Familie, Inspectoratul Teritorial de Muncă Dâmboviţa informează angajatorii despre soluţiile pe care le au pentru înregistrarea pontajului zilnic al angajaţilor, în absenţa informaţiilor despre existenţa sau nu a certificatului de concediu medical pentru orice fel de
afecţiune medicală, şi în special pentru carantină sau izolare la domiciliu în cazul persoanelor suspecte pentru COVID-19.
„Situaţia curentă este următoarea: prin Ordinul 502/417/2020 publicat în Monitorul Oficial nr.253/27.03.2020 au fost modificate normele metodologice pentru emiterea certificatelor de concediu medical. Astfel, certificatul de concediu medical poate fi acordat retroactiv de medici pe durata stării de urgenţă.
În mod obişnuit, angajatul avea obligaţia să anunţe angajatorul în termen de 24 de ore despre faptul că medicul i-a indicat repausul la domiciliu şi să depună la angajator originalul formularului până pe data de 5 a lunii ulterioare acordării certificatului de concediu medical.
În urma modificărilor legislative din 27 martie 2020, în contextul stării de urgenţă, angajatul poate întârzia prezentarea la consultul medical -care poate fi efectuat şi la distanţă, prin telemed-icină – iar medicul poate decide acordarea retroactivă a certificatului de concediu medical. Suplimentar, acordarea certificatului de concediu medical pentru carantina, pentru persoanele suspectate de infecţia cu noul coronavirus, are loc cu certitudine retroactiv”- a precizat inspectorul şef al ITM Dâmboviţa, Marius Lixandru.