Comerţul online, un pericol

Date:

comert onlinePoliţiştii din cadrul Poliţiei Oraşului Fieni au fost sesizaţi de un bărbat de 42 de ani, din judeţul Hunedoara, cu privire la faptul că a fost înşelat cu 300 de euro.
Din cercetări a reieşit că în cursul aceleiaşi zile, bărbatul a apelat la un site specializat în vânzări pentru a cumpăra două autobasculante. În urma unei convorbiri telefonice cu un bărbat din Fieni care s-a recomandat a fi vânzător de autoutilitare, persoanei vătămate i s-a indicat să depună 300 de euro într-un cont, în vederea rezervări bunurilor. După depunerea banilor, presupusul vânzător nu a mai putut fi contactat, bărbatul realizând că a fost înşelat. În cauză, poliţiştii au întocmit un dosar penal sub aspectul comiterii infracţiunii de „înşelăciune”. Se efectuează cercetări în vederea identificării principalului bănuit şi recuperării prejudiciului. Pentru a nu deveni victima unei înşelăciuni în domeniul comerţului online, poliţia dâm-boviţeană vă recomandă:
– Nu plătiţi în avans bunurile comandate prin internet, de la persoane necunoscute; Se recomandă să folosiţi un serviciu de curierat cu plata ramburs ce permite deschiderea coletului la primire. Plătiţi produsele după ce v-aţi asigurat că aţi primit ce aţi comandat.
– Manifestaţi atenţie şi în cazul în care oferta este foarte tentantă; trebuie luată în considerare existenţa unor detalii care ar fi putut fi omise din anunţul de vânzare, iar pentru unele nelămuriri solicitaţi-i vânzătorului mai multe informaţii.
– În cazul în care efectuaţi, totuşi, plata online pentru diferite produse, manifestaţi atenţie când oferiţi detaliile cardului de credit sau debit pe internet; verificaţi întotdeauna daca preluarea datelor se face prin protocol securizat (url-ul de tip https:// înseamnă protocol securizat, iar http:// e necriptat).
– Evitaţi operatorii economici care nu afişează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail.
– Este recomandat să cumpăraţi de la companii cunoscute sau cu care aţi mai avut anterior contacte comerciale şi despre care nu există comentarii negative ale altor clienţi pe forumuri ori pe site-urile de evaluare a serviciilor.
– Verificaţi politica respectivei companii de returnare a bunurilor pentru eventualitatea că nu sunteţi mulţumiţi de ceea ce aţi comandat.
– Este important să tipăriţi la imprimantă comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

Urs semnalat în satul Colibași, comuna Iedera, cetățenii au primit alertă RO-Alert

Urs semnalat în satul Colibași, comuna Iedera.Miercuri seară, în...

APIA eliberează adeverințe pentru beneficiarii din zootehnie

 Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) eliberează...

Bacalaureat 2025, sesiunea vară-toamnă!  Primul examen are loc pe 4 august

Elevii care nu au promovat prima sesiune a examenului...

Noua versiune a aplicației InfoCons, instrumentul esențial pentru consumatori

Organizația pentru Protecția Consumatorilor InfoCons a lansat o nouă versiune a...