Persoanele fizice, inclusiv firmele, vor trebui să depună un formular la ANAF până la 30 septembrie și să plătească așa-numita „taxă pe lux”, adică un impozit pe bunurile ceva mai scumpe. La momentul introducerii acestei taxe, în opinia Guvernului, o mașină scumpă era aceea al cărui preț depășește 375.000 lei, adică 75.000 euro, dacă facem un calcul la un curs de 5 lei/euro.
Birul nu se calculează însă la întreaga valoare! Astfel, „taxa pe lux” este următoarea: la o mașină de 100.000 de euro, de exemplu, impozitul se ridică la 75 de euro (375 lei). Adică nici cât un plin de benzină!
Pentru că impozitul se plătește pentru diferența ce depășește 75.000 euro. Dacă ar fi mașină de 80.000 de euro, s-ar ridica la 15 euro, iar dacă e 200.000 euro la 375 euro.
Concluzia, în România, țara în care extrem de mulți antreprenori își cumpără mașini scumpe pe firmă, taxa pe lux e un moft în condițiile în care au deduceri de TVA, la carburanți, reparații plus amortizare pe 4-6 ani.
Și aceste firme prin care au cumpărat mașinile respective vor trebui să plătească acea taxă pe lux, introdusă prin Legea 296/2023, o nimica toată raportat la avantajele de care am amintit!