Starea de alertă se prelungeşte cu 30 de zile: Restricţii de circulaţie pe timp de noapte, între orele 22.00-5.00

CNSU a adoptat hotărârea privind prelungirea, cu 30 de zile, a stării de alertă. Hotărârea aprobată în şedinţa de guvern a intrat în vigoare pe 14 martie. Ca element de noutate, carantina de noapte va fi în vigoare de la ora 22.00, faţă de 23.00, cum este acum, astfel că până la ora 05.00 se va putea ieşi din casă doar pentru motive întemeiate şi doar în baza declaraţiei pe propria răspundere. De asemenea, se propune limitarea gradului de ocupare a spaţiilor de cazare din hoteluri sau pensiuni la cel mult 70% din capacitatea maximă a acestora, în mai multe staţiuni în care se practică schiul sau alte sporturi de iarnă.
Lista cu staţiunile turistice pentru care se propune limitarea gradului de ocupare a spaţiilor de cazare din cadrul structurilor de primire turistică la cel mult 70% din capacitatea maximă a acestora:

  • Azuga, Buşteni şi Sinaia din judeţul Prahova; Băile Tuşnad, Borsec, Băile Homorod, Harghita-Băi din judeţul Harghita;
  • Borşa şi Cavnic din judeţul Maramureş;
  • Poiana Braşov, Predeal şi Bran din judeţul Braşov;
  • Sovata din judeţul Mureş;
  • Vatra Dornei din judeţul Suceava;
  • Voineasa din judeţul Vâlcea;
  • Zona Borlova-Muntele Mic, comuna Turnu Ruieni din judeţul CaraşSeverin;
  • Arieşeni din judeţul Alba;
  • Durău din judeţul Neamţ;
  • Novaci-Rânca din judeţul Gorj;
  • Păltiniş din judeţul Sibiu;
  • Stâna de Vale din judeţul Bihor;
  • Straja din judeţul Hunedoara.

PRINCIPALELE MASURI DE PREVENIRE ŞI CONTROL A INFECŢIILOR PROPUSE A SE APLICA PE DURATA STARII DE
ALERTA:
Se menţine coordonarea operaţională a serviciilor de ambulanţă şi a serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă de către inspectoratele judeţene/Bucureşti-Ilfov pentru situaţii de urgenţă, precum şi a poliţiei locale de către Direcţia generală de poliţie a Municipiului Bucureşti/inspectoratele judeţene de poliţie.
Se menţine obligativitatea asigurării continuităţii activităţii centrelor rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă a persoanelor vârstnice, centrelor rezidenţiale pentru copii şi adulţi, cu şi fără dizabilităţi, precum şi pentru alte categorii vulnerabile şi obligativitatea stabilirii programului de lucru al angajaţilor cu avizul direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

Se consideră necesară menţinerea obligativităţii purtării măştii de protecţie în spaţiile publice, la locul de muncă, în spaţiile comerciale, precum şi în mijloacele de transport în comun, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în condiţiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.
Se propune menţinerea posibilităţii izolării şi carantinării în condiţiile art. 7, 8 şi 11 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată cu modificările şi completările ulterioare.
Se consideră necesară menţinerea interdicţiilor privind organizarea şi desfăşurarea de mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de întruniri în spaţii deschise, precum şi a întrunirilor de natura activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise, cu excepţia celor organizate şi desfăşurate potrivit punctelor 0925.
Se propune menţinerea interdicţiei desfăşurării de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private.
Competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României fără spectatori, numai în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii.
Activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor şi rugăciunilor colective, se desfăşoară în interiorul şi/sau în afara lăcaşurilor de cult cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătăţii şi al ministrului afacerilor interne.
Se propune menţinerea interdicţiei organizării de evenimente private (nunţi, botezuri, mese festive etc.) în spaţii închise cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente.
Se propune menţinerea organizării de mitinguri şi demonstraţii cu un număr de participanţi de maximum 100 de persoane şi cu respectarea următoarelor măsuri.
Se propune menţinerea interdicţiei de circulaţie în interiorul localităţilor pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri.
Se propune menţinerea interdicţiei de circulaţie în toate localităţile, pentru toate persoanele, în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 22.00 – 05.00, cu următoarele excepţii motivate de:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/ gospodărie şi locul/ locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
b) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
c) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori deces al unui membru de familie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Participare numeroasă la seminarul online "Relaţiile de muncă angajat/angajator"

Inspectoratul leritorial de Muncă Dâmboviţa, în parteneriat cu Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa şi cu Filiala Dâmboviţa a Corpului Experţilor Contabili a organizat seminarul de informare „Relaţiile de muncă angajat/angajator”.Seminarul s-a desfăşurat online, pe platforma Zoom, pe parcursul a două ore, fiind alcătuit din prezentări ale specialiştilor din […]