Spaţiul Privat Virtual devine un mijloc important de comunicare directă cu fiecare contribuabil

Pentru eficientizarea comunicării, îmbunătăţirea transparenţei şi reducerea birocraţiei ANAF, MFP a decis extinderea exploatării potenţialului Spaţiului Privat Virtual (SPV) ca instrument de relaţionare directă cu fiecare contribuabil la bugetul de stat. În acest sens, în SPV vor fi disponibile:
– chestionarele întocmite de persoanele fizice la sosirea şi/sau plecarea în/din România;
– notificările privind rezidenţa persoanelor fizice;
– declaraţiile de înregistrare fiscală; – cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală;
– certificatele de rezidenţă fiscală;
– cererile de restituire;
– cererile de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţ/municipiul Bucureşti sau a numărului unic de identificare din aplicaţia informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
– evidenţa creanţelor fiscale.
Prin SPV persoanele fizice vor avea posibilitatea să verifice corectitudinea prelucrării Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hârtie.
S-a decis şi majorarea termenelor de păstrare în SPV a mai multor documente emise de către Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora. De asemenea, pe viitor se vor implementa în SPV modelele declaraţiilor, cererilor sau ale altor documente emise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
„Am promis o simplificare a relaţiei cu ANAF şi eliminarea cât mai multor hârtii din viaţa contribuabilului român şi iată că mă ţin de cuvânt”, a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor Publice.
Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimină verificarea la ghişeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate şi se acceptă depunerea împuternicirii în formă simplă. În acelaşi timp, se oferă cetăţenilor români care domiciliază, au reşedinţa sau lucrează în străinătate, posibilitatea de a se prezenta şi la oficiile consulare sau ambasadele României în scopul identificării fizice şi înregistrării în
SPV.
Proiectul de ordin este publicat pe site-ul MFP la rubrica Transparenţă decizională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Finanţare europeană pentru platforme digitale de educaţie şi de protejare a securităţii cibernetice

Săptămâna aceasta au fost semnate trei contracte în valoare de 111 milioane euro pentru proiecte ce vizează sisteme de alertă în materie de protecţie cibernetică sau care asigură managementul unor sisteme informatice şcolare. Cele trei proiecte vor fi finanţate prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 -2020. Proiectul „Sistem de alertă timpurie […]