Published On: joi, aug. 22nd, 2019

Serviciile medicale acordate de furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu CAS în luna iulie au fost în mare parte raportate

nichiduta.ro

Din cabinetele medicilor de familie au fost transmise în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) aproximativ 400.000 de servicii medicale, dintre care 326.806 au fost semnate cu cardul şi validate. Un număr de 61.806 servicii medicale au fost nesemnate cu cardul. Mentionăm că din categoria serviciilor nesemnate fac parte cele acordate fără card de sănătate, ca de exemplu serviciile medicale acordate copiilor sau asiguraţilor fără card (pierdut, furat, distrus, neemis). De asemenea, nesemnarea serviciilor poate apărea ca urmare a unor întârzieri de răspuns în sistem. Până la închiderea calendarului de raportări vor fi validate toate serviciile medicale care au fost acordate cu respectarea normelor legale în vigoare. De asemenea, situaţia raportărilor serviciilor acordate în luna iulie 2019 de furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, până la data de 7 august, este următoarea:
Asistenţă medicală primară: 9.770 raportări (din 10.111 cabinete medici de familie) – 96,6 %;
Asistenţă medicală ambulatorie de specialitate: 2.919 raportări (din 3.007 furnizori) -97%; Farmacii: 21.406 raportări (din 23.210 furnizori) – 92%;
Furnizori de servicii paraclin-ice în ambulatoriu: 1.274 rapor-tari (din 1.319 furnizori) – 96,5%.
Menţionăm că termenele de raportare lunare sunt stabilite de fiecare casă de asigurări de sănătate în parte pentru furnizorii de servicii medicale cu care se află în relaţie contractuală.
în cursul zilei de 7 august 2019, pe adresa de suport aflată la dispoziţia furnizorilor de servicii medicale pentru cazurile în care întâmpină dificultaţi în accesarea PIAS, a fost înregistrat un număr de 10 sesizări care semnalau disfuncţionalităţi de sistem, toate soluţionate în scurt timp după primirea mesajelor respective.
„Sunt convins că ieri au mai existat câteva situaţii în care interacţiunea cu sistemul informatic a fost mai greoaie, de aceea îndemn furnizorii să apeleze la serviciile de suport pe care le au la dispoziţie pentru a rezolva eventualele probleme cu care se confruntă. Numărul mare de raportari lunare generate în ultimele zile creşte considerabil interacţiunea cu sistemul. Este normal ca furnizorii să se grăbească să raporteze serviciile din luna iulie, indiferent de termenul de raportare pe care îl au, după experienţa din ultima lună, în care sistemul a fost avariat. Am demarat demersurile necesare pentru ca PIAS să facă faţă mult mai bine situaţiilor în care numărul interogărilor simultane este foarte mare. Din acest motiv, achiziţia serviciilor de mentenanţă este o prioritate pentru mine, pentru că acestea asigură buna funcţionare a sistemului pe toate componentele”, a declarat Vasile Ciurchea, Preşedintele CNAS.
Totodată, conducerea CNAS a continuat întâlnirile cu furnizorii de servicii medicale. În cadrul acestor întâlniri s-au discutat măsuri pentru o mai bună funcţionare a sistemului informatic, dar şi măsuri de debiroc-ratizare menite să asigure pacienţilor servicii medicale de o mai bună calitate.
Astfel, în data de 5 august, conducerea CNAS s-a întâlnit cu reprezentanţii Asociaţiei Profesionale a Medicilor de Ambulator (APMA), iar în data de 6 august a avut loc o întâlnire cu reprezentanţii Uniunii Patronatelor Independente din Medicina de Familie. În cursul zilei de astăzi, 8 august, Federaţia Naţională a Patronatelor Medicilor de Familie a participat la o întâlnire cu Preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea şi cu alţi reprezentanţi ai instituţiei. Toate propunerile avansate în cursul întâlnirilor vor fi analizate şi dezbătute.

eJobs

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

noriel.ro