Inspectoratul Școlar Dâmbovița a transmis rezultatele de la simularea examenului de Bacalaureat 2023. Cifrele atestă o creștere cu 13,5% a ratei de promovare comparativ cu simularea de anul trecut dar, pe ansamblu, rezultatele sunt cu câteva procente sub media națională la Limba și literatura română și la proba obligatorie a profilului. La probele scrise s-au prezentat 2688 de candidaţi din cei 3200 de candidaţi înscrişi (84%).
„La nivelul Județului Dâmbovița,rata de promovare, înregistrată la simularea examenului naţional de bacalaureat 2023, este de 51,75%, în creștere față simularea din anul 2022 (38,24%). Precizăm că media minimă de promovare a examenului este 6 (șase), iar nota minimă pentru fiecare probă scrisă este 5 (cinci).
La Limba și literatura română rata de promovare a probei este în creștere cu 10%, adică 75,57% din note sunt mai mari sau egale cu 5 în anul 2023 (65,04% în anul 2022).
Cele mai multe note se situează pe tranșa 5 – 5.99: 648 de elevi, iar între 9 – 9.99 au fost notați 135 de elevi.
La proba obligatorie a profilului, rata de promovare a probei este în creștere cu 12,39%: 62,74% în anul 2023 (50,35% în anul 2022)
Procentul de promovabilitate la proba la alegere a profilului este de 72,91% în anul 2023 (68,28% în anul 2022)”- se precizează în comunicatul semnat de inspectorul școlar general Ileana Nicolăescu.
Spre comparație, la nivel național rata de promovare este de 79,4% (68,31% în anul 2022) la Limba și literatura română, de 67,6% (59,7% în anul 2022) la proba obligatorie a profilului și de 71,3% (70,92% anul trecut) la proba la alegere a profilului.
Notele nu se trec în catalog, însă, prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, acestea pot fi consemnate în catalog. Rezultatele vor fi analizate, obligatoriu, la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei și ședințe cu părinții, dar și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate fiecărei situații în parte, cu scopul de îmbunătăți performanțele școlare.
Reamintim că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale.