Potrivit unui proiect de ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în scurt timp vor fi stabilite noi reguli pentru magazinele care vând bijuterii.
Astfel, printre alte noutăți, etichetele obiectelor confecționate din metale prețioase care au montate pietre vor trebui să conțină informații referitoare la greutatea metalului prețios și la greutatea pietrei/ pietrelor montate, diferențiat, potrivit proiectului de ordin al ANPC.
Ordinul stabileşte modalitatea de informare a consumatorilor cu privire la cantitatea de metal prețios achiziționată la momentul cumpărării unui obiect confecționat din metal prețios care prezintă montate pietre decorative.
În cazul în care prețul obiectelor comercializate este stabilit în funcție de cantitatea de metal prețios (grame), pentru obiectele confecționate din metale prețioase care au montate pietre, operatorul economic informează consumatorii prin menționarea pe eticheta acestora a informațiilor referitoare la greutatea metalului prețios și la greutatea pietrei/ pietrelor montate, diferențiat.
Măsura este justificată în urma constatării ANPC că modalitatea de informare a consumatorilor care cumpără „obiecte din metale prețioase este realizată incomplet”.
și greutatea finală a obiectului achiziționat”, motivează Protecția Consumatorilor.
Totodată, ANPC spune că a sesizat că „în cazul vânzării „la gram”, prețul final rezultat include greutatea pietrei/pietrelor montate, care astfel sunt vândute „la preț de aur”, iar costul final al obiectului nu reflectă costul cantitații de metal prețios achiziționată”.