Niciun serviciu social nu va mai putea funcționa, nici măcar provizoriu, fără controlul în teren al inspectorilor sociali.
Sunt reglementări clare, ferme și curajoase care stabilesc limitele în care se desfășoară activitatea furnizorilor de servicii sociale în interesul oamenilor.
Va fi înființat registrul național electronic de evidență a persoanelor beneficiare de servicii sociale și revizuit registrul electronic unic al serviciilor sociale, astfel inspectorii care fac verificările din teren vor avea, în timp real, toate datele necesare.
Pentru prima dată se introduc sancțiuni penale pentru furnizarea de servicii fără licență.
Amenzile cresc de 5 ori, până la 100.000 de lei.
Camera Deputaților a adoptat proiectul de lege pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul asistenței sociale
Se îmbunătățesc, astfel, 6 acte normative esențiale pentru sistemul de asistență socială din România:
1.Legea asistenței sociale nr. 292/2011;
2.Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calității în serviciile sociale;
3.Legea nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice;
4Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România;
5.OUG nr. 113/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială;
6.OUG nr. 82/2016 pentru aprobarea statutului special al funcției publice specifice de inspector social și pentru modificarea și completarea unor acte normative.