Participare numeroasă la seminarul online „Relaţiile de muncă angajat/angajator”

Inspectoratul leritorial de Muncă Dâmboviţa, în parteneriat cu Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Dâmboviţa şi cu Filiala Dâmboviţa a Corpului Experţilor Contabili a organizat seminarul de informare „Relaţiile de muncă angajat/angajator”.
Seminarul s-a desfăşurat online, pe platforma Zoom, pe parcursul a două ore, fiind alcătuit din prezentări ale specialiştilor din cadrul ITM Dâmboviţa, urmate din sesiuni de întrebări şi răspunsuri pe temele aflate în discuţie.
Seminarul a fost moderat de Ştefania Stroică -director general al CCIA Dâmboviţa şi a debutat cu prezentări susţinute de: preşedintele Camerei de Comerţ, Valentin Calcan, preşedintele CECAR Dâmboviţa, Gabriela Anghel şi inspectorul şef al ITM Dâmboviţa, Marius Lixandru, care le-a mulţumit participanţilor şi Camerei de Comerţ pentru iniţiativă şi organizare, mani-festându-şi speranţa că, la finalul seminarului unele dintre cele mai frecvente probleme întâlnite de angajatori, în relaţiile de muncă vor fi lămurite.
Din partea ITM Dâmboviţa au susţinut prezentări şi au răspuns întrebărilor inspectorii de muncă Mădălina Niţoi şi Marian Petre şi consilierul informatică Daniel Păduroiu. S-au dezbătut probleme privind telemunca, condiţiile şi limitele în carea aceasta se poate desfăşura, responsabilităţile părţilor, obligativitatea suportării de către angajator a costurilor pe care aceasta le prevede, dar şi ce trebuie să cuprindă contractul de muncă, sau actul adiţional încheiat pentru trecerea la acest tip de activitate.
Un alt subiect, pentru care participanţii au dovedit interes, în cadrul întrebărilor adresate, a fost modul de operare în Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor a oricărei modificări, anterior intrării în vigoare a acesteia, ce tipuri de informaţii trebuie transmise în REVISAL de către angajatori, dar şi ce trebuie să conţină dosarul personal al angajaţilor.
Contractele de muncă, modul în care acestea se întocmesc, se suspendă sau încetează au reprezentat un alt subiect al seminarului de informare. Cele mai multe întrebări adresate pe acest subiect au vizat probleme privind preavizul acordat angajaţilor, condiţiile în care se poate renunţa la acesta, implicaţiile concediului fără plată, motivele pentru care se încetează suspendarea unui contract de muncă, dar şi cazurile şi condiţiile în care se impune concedierea unui angajat.
Seminarul, primul organizat până acum în această formulă, s-a bucurat de un real succes şi de participarea a peste 80 de persoane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

EURES: 410 locuri de muncă vacante în Spaţiul Economic European

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 410 locuri de muncă vacante, după cum urmează: Danemarca – 310 locuri de muncă pentru: lucrători în agricultură, specialist IT; Norvegia – 59 locuri de muncă pentru: medic, măcelar, dezosator, ghid (stagiar) pentru caiac, mecanic echipamente agricole, mecanic semiremorcă, […]