„Oportunităţi UE pentru tineri” şi „Diversitate în context european”

Colegiul Naţional Constantin Carabella Târgovişte a fost gazda seminarului „Oportunităţi UE pentru tineri” şi atelierul „Diversitate în context european”. Printre tinerii prezenţi la activităţi s-au numărat şi elevi de gimnaziu ce au manifestat interes faţă tematicile abordate. Jocurile de cunoaştere şi energizare au avut o contribuţie semnificativă în consolidarea cooperării dintre elevi şi au dus la crearea unei atmosfere destinse. Evenimentul a avut ca scop informarea elevilor despre oportunităţile şi programele de tineret ale Uniunii Europene. Prin discuţii interactive, dezbateri şi prezentări video am abordat programele de mobilitate, programele de voluntariat, programele de studiu, stagiile de practică, concursurile la nivel european şi programul Erasmus+ faţă de care elevii au manifestat cel mai mare interes. Prezentarea programelor a adus cu sine promovarea cetăţeniei active, a drepturilor şi beneficiilor pe care le au în calitate de cetăţeni europeni şi îndemnul la implicare în procesul decizional cu privire la politicile de tineret.
Seminarul „Oportunităţi UE pentru tineri” a încheiat seria evenimentelor locale organizate în cadrul proiectului „Promotori pentru democraţie europeană”. Proiectul continuă cu etapa de raportare şi evenimentul de prezentare a rezultatelor, finalizându-se cu vizita de studiu la sediul Parlamentului European şi al Comisiei Europene din Bruxelles ce va avea loc în luna noiembrie al acestui an.
Seminarului de informare a urmat atelierul „Diversitate în context european”, coordonat de Eszter Balint. În cadrul acestui atelier, elevii au înţeles esenţa diversităţii care constă în descoperirea de sine, descoperirea unicităţii şi punerea în comun a valorilor, competenţelor şi trăsăturilor distinctive care să ducă la unitatea de idei şi la realizarea scopurilor comune.
Prejudecăţile şi stereotipurile ne împiedică să cunoaştem valoarea celor din jurul nostru, tendinţa noastră fiind respingerea a ceea ce este necunoscut, mai ales când vine vorba de alte naţionalităţi sau culturi. Prin jocul de rol, elevii au pus în scenă diferite situaţii şi au intrat în pielea personajelor ce aparţineau diferitelor culturi din spaţiul european. Scenetele au surprins situaţii de toleranţă, dar şi intoleranţă în ceea ce priveşte diversitatea culturală, etnică, religioasă. Concluziile în urma jocului de rol au evidenţiat necesitatea unităţii în diversitate şi importanţa valorilor şi principiilor pe care se întemeiază Uniunea Europeană: respectarea demnităţii umane, libertăţii, democraţiei, egalităţii, respectarea drepturilor omului, inclusiv a drepturilor persoanelor care aparţin minorităţilor, valori ce sunt indispensabile bunei funcţionări a societăţilor democratice.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Condiţii favorabile pentru investiţiile în pomicultură în noua sesiune pentru obţinerea finanţărilor nerambursabile

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale primeşte în sesiunea de cereri de proiecte solicitări de finanţare pentru submăsura 4.1a – Investiţii în exploataţii pomicole, precum şi pentru alte tipuri de investiţii în agricultură şi în activităţi non-agricole. Alocarea disponibilă în această sesiune pentru submăsura 4.1a este de 105 milioane de euro […]