Atacatorii online continuă să utilizeze tehnica de impersonare a unor instituții și companii legitime din România cu scopul de a desfășura campanii de phishing.
Vă aducem la cunoștință o nouă fraudă care se folosește de identitatea BCR.
Utilizatorii vizați primesc mesaje ce pare a fi de la BCR, sub pretextul debitării unei plăți către o firmă de livrări. SMS-urile invocă plăți cu sume mari și redirecționează posibilele victime către un așa-zis ‘suport-tehnic’. În exemplul de azi, este important de menționat că persoana ce a primit acest SMS nu are cont la banca respectivă, ceea ce indică faptul că mesajul este o tentativă de phishing sau o înșelătorie.
Apelând numărul furnizat în mesaj, intrăm în contact cu un așa-zis angajat al companiei care ne va cere datele personale sub pretextul de a ne ajuta să rezolvăm problema.
Echipa DNSC vă sfătuiește să fiți foarte precauți și să nu oferiți informații personale sau financiare dacă primiți astfel de mesaje.
Recomandări generale de securitate:
Niciodată nu vi se va cere să furnizați prin email sau link-uri date sensibile (date personale, de autentificare sau bancare).
Verificați autenticitatea mesajelor sau email-urilor de la o companie sau instituție printr-un canal de comunicare separat, mai ales dacă vi se solicită date sensibile.
Raportați astfel de mesaje/email-uri către organizația implicată pentru a atrage atenția asupra fraudei.
Dacă ați furnizat date sensibile, contactați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro).
Contribuiți la răspândirea acestor avertizări pentru a reduce șansele de succes ale tentativelor de fraudă