Noile modalităţi de plată a taxelor pentru paşapoarte şi permise şi în Dâmboviţa

Date:

taxa si impoziteTaxele pentru eliberarea paşapoartelor, a permiselor de conducere şi pentru alte servicii oferite de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor pot fi acum achitate prin Internet Banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar.
Plata în numerar a acestor taxe NU se mai face prin casieriile CEC Bank.
MAI diversifică modalităţile de plată a taxelor pentru eliberarea paşapoartelor şi a permiselor de conducere, acestea putând fi achitate prin Internet Banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar. Menţionăm că plata în numerar a acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat poştal sau în numerar.
Plata se poate face online în sistem internet banking, dar şi de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către contul deschis de către fiecare Instituţie a Prefectului.
Plata în numerar se poate face la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, casieriile Instituţiilor Prefectului (pentru paşapoarte), la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Instituţiilor Prefectului şi prin mandat poştal.
Menţionăm că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Sumele se încasează într-un cont de disponibil deschis la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Instituţiei Prefectului.
Astfel, fiecare Instituţie a Prefectului a deschis conturi pentru aceste plăţi, acesta fiind anunţat pe site-ul fiecărei Instituţii a Prefectului. De asemenea, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, pe site-ul fiecărei instituţii a prefectului vor fi afişate: numărul contului IBAN, numărul codului fiscal, menţiuni legate de informaţiile care trebuie completate de cetăţeni pe documentele de plată, adresele trezoreriilor şi ale casieriilor instituţiilor prefectului unde se poate face plata în numerar.
Judeţul Dâmboviţa Trezoreria operativă Târgovişte Nr. cont pentru taxe documente eliberate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor -RO80TREZ271502601X009679 Nr. cont pentru taxe de paşaport-RO97TREZ271502602X009680 Cod de identificare fiscala Instituţie Prefect – 4279960
Pe documentul de plată vor fi înscrise următoarele informaţii: CNP-ul şi numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a paşaportului, permisului de conducere, certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma şi tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Conform Ordonanţei, pentru reducerea birocratizării, în situaţia paşapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea paşaportului, taxa pentru serviciul public prestat şi, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată faţă de cât este în prezent.
Atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi a paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poştal este necesară prezentarea ca document doveditor al plăţii factura aferentă emisă de oficiul poştal.
Actele necesare şi termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI rămân neschimbate.
Precizăm faptul că cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliul.
Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Popular

Știri
Dâmbovița

Coliziune între un autoturism și un tir 

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au fost sesizați cu...

Incendiu produs la o casă situată în comuna Petrești, sat Puntea de Greci

Miercuri, în jurul orei 10:38, pompierii au fost solicitați...

Au fost avansați în gradul profesional următor 123 de polițiști din cadrul  IPJ Dâmbovița 

Într-o atmosferă de sărbătoare au fost avansați în gradul...

Atenție! Produs contrafăcut!

Produsul prezinta risc de sufocare deoarece contine ventuze care...