Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Culturii şi Asociaţia OvidiuRo derulează „Citeşte-mi 100 de poveşti!”, program naţional pentru încurajarea lecturii în familie şi în grădiniţă

A fost semnat protocolul de colaborare între Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Asociaţia OvidiuRo şi Ministerul Culturii pentru implementarea Programului „Citeşte-mi 100 de poveşti!”, menit să încurajeze lectura în familie şi în grădiniţă.A avut loc lansarea online a programului naţional „Citeşte-mi 100 de poveşti!”. Programul îşi propune să stimuleze lectura în rândul copiilor, atât în grădiniţe, cât şi în familie. Copiii vor avea oportunitatea de a participa la ateliere de lectură şi de a-şi dezvolta atenţia, vocabularul, imaginaţia şi mai ales motivaţia pentru învăţare. Programul contribuie aşadar, în mod direct, la dezvoltarea literaţiei şi a unor obiceiuri de lectură care favorizează procesul de învăţare şi de alfabetizare funcţională, în special pentru copiii din familiile defavorizate şi izolate cultural. Obiectivul este ca, în următorii cinci ani, toate grădiniţele publice din România să devină Grădiniţe Bibliotecă, adevărate insule de lectură şi cultură pentru copii. Pentru ca o grădiniţă să primească acest statut, directorul acesteia va dezvolta şi va implementa, alături de echipa sa de profesori de învăţământ preşcolar, un plan anual de lectură dedicat copiilor, cu sesiuni săptămânale de lectură, cu invitaţi care să le citească celor mici. OvidiuRo va oferi cadrelor didactice sesiuni de formare centrate pe literaţie, punând accent pe modalitatea de a le citi copiilor, de a le capta atenţia şi de a le stimula curiozitatea. Grădiniţele vor fi dotate cu un important fond de carte tipărită şi în format digital, iar copiii vor primi cărţi pentru acasă, pentru a încuraja lectura în familie. Parteneriatele în contextul „Citeşte-mi 100 de poveşti!” vin ca o continuare firească a proiectelor comune anterioare, dedicate facilitării accesului la educaţie timpurie de calitate al copiilor din medii defavorizate. Propunerea noastră este corelată cu viziunea dezvoltată în cadrul Proiectului „România Educată”, cu măsurile şi acţiunile de reducere a părăsirii timpurii a şcolii şi a analfabetismului funcţional prevăzute în documentele strategice elaborate pentru domeniul educaţiei, precum şi cu Reperele Fundamentale în Învăţarea şi Dezvoltarea Timpurie a copilului. Astfel, programul OvidiuRo constituie o soluţie concretă pentru dezvoltarea limbajului, comunicării şi pasiunii pentru scriere şi citire.
„Reducerea inechităţii este una dintre cele mai importante provocări ale educaţiei. Cele mai eficiente măsuri sunt cele care se iau încă din primii ani de viaţă ai copilului. De aceea, este esenţială asigurarea unei educaţii de calitate în creşe şi grădiniţe, sprijinind inclusiv familia pentru a putea oferi copiilor sprijinul necesar.În Proiectul „România Educată”, atât echitatea, cât şi educaţia timpurie sunt domenii cheie, cu obiective şi soluţii specifice. Proiectul OvidiuRo transformă aceste deziderate în practică, insuflând copiilor dragostea pentru lectură. Îi felicit pe organizatori pentru această idee minunată!”, a declarat Ligia Deca, Consilier Prezidenţial – Departamentul Educaţie şi Cercetare.
„Înlăturăm barierele din calea educaţiei, ajutând preşcolarii să acceseze modalităţi moderne de educaţie, indiferent de mediul din care provin. Mulţi copii nu învaţă din cauza sărăciei, discriminării, sau accesului redus la mijloace de învăţare. Aceşti copii părăsesc şcoala înainte de a dobândi abilităţile şi cunoştinţele de bază necesare pentru a prospera în societate. Astfel de proiecte îi vor apropia de şcoală şi vor da startul esenţial în viaţă”, a declarat Sorin Mihai Cîmpeanu, Ministru -Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
„Suntem încântaţi că facem parte din astfel de proiecte care se adresează viitorului României. Educaţia timpurie este cheia unei societăţi educate, care îşi valorifică în mod corespunzător resursele. Fără cultură ne pierdem identitatea, valorile şi nu evoluăm cu adevărat vreodată. Viitorul se construieşte astăzi, plecând de la cea mai importantă resursă: copiii. Mulţumim OvidiuRo că valorifică potenţialul preşcolarilor şi că rămâne pe acest drum al implicării” , a declarat Bogdan Gheorghiu, Ministru – Ministerul Culturii.
„Experienţa îndelungată la firul ierbii, unde am implementat programe integrate pentru familiile vulnerabile şi o gamă variată de ateliere pentru copii, ne-a demonstrat în mod constant puterea educaţiei de a transforma vieţi şi comunităţi. Imaginaţi-vă grădiniţa, din orice loc din România, ca un portal spre universul cunoaşterii umane, cu insule de lectură şi cultură, cu spaţii luminoase şi confortabile, cu cele mai bune cărţi pentru copii, cu adulţi şi copii care descifrează împreună tainele cărţilor şi înţeleg lumea din jurul lor, de la teiul din curte până la cerul înstelat. Vrem să ne asigurăm că fiecare copil, în prima zi de şcoală, va cunoaşte cel puţin 100 de poveşti, având astfel premisele necesare învăţării citit-scrisului şi o fundaţie solidă pentru succesul în viaţă. Suntem recunoscători partenerilor din mediul privat, care aleg să susţină educaţia timpurie şi să contribuie astfel la dezvoltarea viitoarelor generaţii de cititori şi îi invităm cu drag să ni se alăture pe toţi cei care cred în puterea educaţiei” , a declarat Maria Gheorghiu, Preşedinte – Asociaţia OvidiuRo.
Parteneri: Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Ministerul Culturii, Asociaţia Cu Alte Cuvinte, Asociaţia Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice România, Fundaţia Noi Orizonturi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Peste 300.000 de persoane din etapa a II-a, programate pentru vaccinare

În perioada 15 ianuarie 2021, orele 15:00 până luni, 18 ianuarie, orele 15:30, pe platforma informatică programare.vaccinare-covid.gov.ro s-au programat 300.109 persoane din etapa a ll-a de vaccinare (159.288 adulţi peste 65 ani, 68.146 persoane cu afecţiuni cronice şi 72.675 angajaţi din domenii esenţiale).Din punct de vedere al modalităţii de accesare […]