
Datele personale ale minorilor din Uniunea Europeană nu vor putea fi prelucrate în scopuri comerciale precum marketingul direct,
keepers”, iar proiectul stabilește noi obligații și interdicții și abilitează Comisia Europeană să desfășoare investigații de piață și să sancționeze anumite comportamente.
Proiectul a fost adoptat săptămâna aceasta de Comisia pentru Piață Internă și Protecția Consumatorului. Legislația vizează acele companii care oferă servicii de platformă esențială care sunt cele mai înclinate să apeleze la practici incorecte, precum servicii de intermediere online, rețele sociale, motoare de căutare, sisteme de operare, sisteme de publicitate etc. Pe lângă interdicția de a folosi datele personale ale minorilor pentru anumite procese comerciale, noua legislație mai prevede:
Măsuri suplimentare pe care platformele trebuie să le respecte pentru folosirea datelor în scopul publicității online și al interoperabilității serviciilor.
Interdicția ca, în scop comercial propriu și în plasarea de publicitate provenită de la terți, platformele să combine date personale pentru a livra anumite tipuri de publicitate, în absența consimțământului explicit, înnoit și informat al utilizatorilor.
Comisia este abilitată să impună „remedii structurale și comportamentale” acolo unde platformele nu respectă regulile.
Parlamentarii europeni propun crearea unui grup de experți la nivel comunitar pentru a facilita cooperarea și coordonarea între Comisie și statele membre în deciziile de aplicare a regulilor. Comisia va putea, totodată, să impună amenzi echivalând cu 4-20% din veniturile globale anuale ale unei platforme, pentru nerespectarea regulilor, potrivit proiectului de legislație.