În acest sens, a rezultat o medie de 135 de cereri/zi.
La ghișeele serviciului, în anul 2023, au fost eliberate 23.927 de pașapoarte (electronice – 21.305, temporare – 2622).
Au fost solicitate și distribuite prin curier la domiciliu aproximativ 1/3 din totalul de cereri de pașapoarte simple electronice. Au fost făcute eforturi evidente pentru a convinge cetățenii că este un gest rațional pentru evitarea aglomerației prin această opțiune de livrare a pașaportului la domiciliu, cu un cost modic.
Au fost anulate 11.097 de pașapoarte și au fost declarate pierdute 3510 de pașapoarte. Au fost introduse în sistem 4330 note (Observații) referitoare la deținătorii de pașapoarte.
Au fost efectuate comunicările pentru 736 cetățeni care și-au stabilit în această perioadă domiciliul în străinătate, fiind realizate notificările legale pentru actualizarea datelor privind domiciliul, în termenul prevăzut de lege.
Pe parcursul întregului an, personalul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Dâmbovița a îndrumat cetățenii prin toate mijloacele de comunicare (telefonic, E-mail, ghișeul de relații cu publicul) spre obținerea pașaportului electronic, explicând avantajele acestuia în detrimentul pașaportului temporar, printre acestea numărându-se timpul efectiv de ridicare al pașaportului de aproximativ 2-3 zile lucrătoare, prețul avantajos în raport cu valabilitatea sa mai mare, gradul sporit de siguranță, faptul că este acceptat de toate statele lumii, precum și facilitățile de la punctele de trecere a frontierei aeroportuare prin folosirea porților electronice.
Totodată, începând cu data de 18.12.2023 s-a implementat prin intermediul platformei M.A.I. -hub.mai.gov.ro- serviciul de notificare a cetățenilor prin SMS cu privire la momentul în care pașaportul simplu electronic este recepționat la ghișeele serviciilor publice comunitare de pașapoarte sau ale misiunilor diplomatice/oficiilor consulare ale României, această nouă funcționalitate conferindu-i încă un avantaj pașaportului simplu electronic comparativ cu cel temporar.