Potrivit legislației în vigoare, consumatorii de energie electrică și gaze naturale își pot schimba oricând furnizorul în maximum 21 de zile și este bine de știut că neplata ultimei facturi la vechiul furnizor nu este un impediment. Acesta are obligația de a emite o factură finală de regularizare în termen de 42 de zile de la plecarea clientului. În cazul în care se primește o factură de la vechiul furnizor, chiar și după mai mult de 42 de zile, fostul client are obligația de a o plăti dar poate cere eșalonarea ei, compania fiind obligată să accepte. În plus, se poate reclama la ANRE faptul că furnizorul nu a respectat legislația și a emis prea târziu factura de regularizare.
Potrivit Legii energiei electrice 123/2012, consumatorii de electricitate au dreptul „să primească un decont final de regularizare a tuturor obligaţiilor de plată, în termen de maximum 42 de zile de la schimbarea furnizorului”. Până la 1 septembrie anul următor schimbării furnizorului, clientul primește și un document pentru regularizarea certificatelor verzi.
La schimbarea furnizorului de gaze naturale, clienții vor primi un singur decont final de lichidare, în termen de maximum 42 de zile de la schimbarea furnizorului.
În situația în care consumatorul a plătit mai mult în contul furnizorului, deci după schimbarea lui are de recuperat bani, potrivit regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienții finali, furnizorul trebuie să returneze sumele datorate în termen de maximum 15 zile de la data primirii informațiilor necesare plății.
În ceea ce privește gazele naturale, termenul este de maximum 5 zile calendaristice de la data emiterii facturii de decont sau, dacă este cazul, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la data primirii de la clientul final a informaţiilor necesare plăţii.