Reprezentanții IMM-urilor solicită Guvernului retragerea proiectului de hotărâre prin care se introduce obligaţia de a comunica noi date către sistemul ANAF prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale, potrivit Agerpres.
„Colegiul Naţional al CNIPMMR a decis să solicite Guvernului retragerea proiectului de hotărâre privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, prin care se introduce obligaţia de a comunica noi date către sistemul ANAF prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale”, se arată într-un comunicat al CNIPMMR.
Potrivit Consiliului Naţional al IMM -urilor, modificările vor genera noi costuri în sarcina firmelor, iar în Codul Fiscal nu există o prevedere care să le dea dreptul de a deduce costul generat de această nouă reglementare asupra caselor de marcat, din impozitul plătit de către antreprenor, pentru a compensa parţial efortul de conformare la noile modificări cu atât mai mult cu cât acestea sunt făcute în scopul creşterii colectării TVA la bugetul de stat.
Reprezentanţii IMM-urilor mai arată că proiectul de act normativ a fost elaborat fără ca partenerii sociali să fie consultaţi :
„Nu au fost analizate costurile suplimentare pe care le generează implementarea noilor date ce se cer a fi cuprinse pe bonul fiscal şi transmise către ANAF în format XML şi care vor fi suportate de antreprenori şi nu se menţionează care este durata de timp în care distribuitorii de aparate de marcat electronice fiscale pot realiza modificările prevăzute de hotărâre, astfel încât activitatea economică să nu fie blocată sau expusă riscului aplicării unei sancţiuni contravenţionale”, se mai arată în comunicatul CNIPMMR.