Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte a participat la cea de a şasea activitate transnaţională de învăţare/ predare/ formare din cadrul unui proiect de schimb interşcolar

Cinci cadre didactice din Grădiniţa cu P.P. „Rază de Soare” Târgovişte au participat în Alexandroupoli-Grecia, la cea de a şasea activitate transnaţională de învăţare/ predare/ formare din cadrul proiectului de schimb interşcolar ERASMUS+, INCLUDE.NET: Innovative ways to promote inclusion in its broadest sense, within a panEuropean context. Activitatea s-a derulat în cadrul şcolii primare 1st Experimental Primary School of Alexandroupolis -Grecia, în perioada 25 -27 mai 2021.
Programul activităţii transnaţionale din Grecia a fost constituit dintr-o serie de activităţi şi workshop-uri desfăşurate fizic cu profesorii din şcoala gazdă şi din Grădiniţa cu P.P. „Rază de Soare” – Târgovişte -România, precum şi prezentări ale schimburilor de bune practici între parteneri, acestea fiind diseminate în cadrul sesiunilor on-line cu participarea tuturor partenerilor (Marea Britanie, Cipru, Turcia, Finlanda, Grecia şi România).
În acest context, ţara gazdă a prezentat o serie de materiale şi resurse virtuale de exemplificare a abordărilor pedagogice şi a metodelor pe care le implementează în sesiuni on-line precum:

  • Lion King goes STEAM – Exemple de activităţi incluzive STEAM, pentru elevii din clasa a Il-a;
  • Utilizarea istoriei numerelor în predarea matematicii în şcoala primară;
  • Călătoria numerelor în timp. Implicarea părinţilor în procesul de învăţare;
  • Abordări didactice inovatoare: CLIL în paradigmă geografică.

Un alt element – cheie al programului a fost reprezentat de schimbul de bune practici şi metode/abordări pedagogice inovatoare prezentate în cadrul workshop-urilor cu tema:

  • Incluziune şi crearea unui climat de învăţare socio-emoţional pozitiv utilizând eTwinning în timpul învăţării on-line;
  • Utilizarea roboticii pentru dezvoltarea abilităţilor elevilor;
  • A fost prezentată o secvenţă din activitatea clubului STEAM „Probot” susţinută de către copiii clasei a V-a cu participarea profesorilor şi elevilor din şcoala gazdă şi a profesorilor din Grădiniţa cu P.P. „Rază de Soare” – Târgovişte -România.
  • Programul a cuprins şi vizitarea şcolii Ist Experimental Primary school of Alexandroupolis, un tur virtual al Muzeului Etnologic al Traciei din oraşul Alexandroupoli pentru partenerii prezenţi doar în sesiunea on-line şi prezentarea materialului virtual: „Aspecte culturale ale Alexandroupoli şi ale Traciei”, realizat de către coordonatorul din Grecia, Fotini Broutsou. Activitatea transnaţională a cuprins sesiuni de lucru pe platforma eTwinning, precum şi activităţi de diseminare (modalităţi de aplicare STEAM şi CLIL). Au fost planificate următoarele activităţi şi sarcini ale proiectului, s-a realizat evaluarea întâlnirii, a sesiunilor de lucru on-line şi fizic în cadrul evenimentului on-line al coordo-natorilordin fiecare şcolală parteneră.
  • În urma acestei mobilităţi, profesorii participanţi şi toţi membrii echipei de proiect din fiecare instituţie şcolară vor proiecta şi structura activităţi pe baza metodelor/abordărilor pedagogice noi învăţate, care vor fi aplicate la grupa şi ulterior vor încărcate în twinspace-ul proiectului INCLUDE.NET: Innovative ways to promote inclusion in its broadest sense, within a panEuropean context, constituind resurse educaţionale pentru profesorii români dar şi europeni.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

PSD Dâmboviţa: PNL nu va acorda cea de-a doua tranşă de majorare a alocaţiilor copiilor, prevăzută pentru 1 iulie

Sfârşitul de săptămână a fost unul destul de intens în plan politic, la nivelul judeţului Dâmboviţa, mai ales că suntem în precampanie electorală pentru alegerile parţiale din 27 iunie, alegeri pentru Consiliul Local Cojasca şi primăria Braniştea. PSD Dâmboviţa a taxat dur atitudinea PNL pe care o manifestă faţă de […]