Ai dreptul de a fi informat complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esențiale ale produselor şi serviciilor, dar ai și obligația de a te informa despre acestea.
Ai dreptul de a avea acces la pieţe care asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate, dar ai și obligația de a te documenta și compara, pentru a face o alegere potrivită nevoilor și disponibilităților tale bănești.
Ai dreptul de a primi asistență și de a sesiza autoritățile competente cu privire la diferite aspecte care crezi că ți-ar aduce prejudicii drepturilor și intereselor tale, dar ai obligația de a fi responsabil de deciziile financiare pe care le iei și de alegerile pe care le faci.
•Atunci când cumperi produse și servicii financiare nebancare trebuie să te asiguri că vânzătorul este autorizat și reglementat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) sau de o altă autoritate din țara de origine în cazul firmelor străine care își desfășoară activitatea în România. Ai dreptul de a alege, dar ai și obligația de a cunoaște diferențele care derivă din această teritorialitate.
La baza relației tale cu cei care îți vând produse și servicii financiare este contractul, acesta fiind documentul care guvernează și reglementează relația ta cu vânzătorul. Ai dreptul de a citi și analiza contractul înainte de semnare și de a pune întrebări vânzătorului, dar ai obligația de a te documenta cu privire la acest contract și de a-l semna după ce ești convins că este potrivit pentru tine.