Într-o lume tot mai conectată și competitivă, asigurarea succesului și stabilității în afaceri depinde în mare măsură de baza legală pe care sunt construite relațiile comerciale. Contractele profesioniste joacă un rol esențial în acest proces, oferind claritate, securitate juridică și protecție împotriva riscurilor neașteptate. Indiferent de domeniu, fie că este vorba de tehnologie, construcții, consultanță sau orice alt sector. Utilizarea contractelor bine structurate poate face diferența dintre o colaborare de succes și una plină de provocări. Acest articol oferă câteva sfaturi practice despre cum să obții contracte profesioniste pentru afacerea ta.

Este esențial ca relațiile comerciale să fie protejate prin contracte profesioniste, clare și complete în ceea ce privește drepturile și obligațiilor părților implicate. La Docs & Deeds, oferim modele de contracte, cereri de chemare în judecată și alte documente redactate de avocați profesioniști. Dacă ai și alte probleme legale de rezolvat, poți programa instant consultații cu avocați de top.
Fie că ești freelancer, ai un start-up inovator sau o companie consolidată, poți descărca instant modele de contracte specializate pentru prestarea de servicii (inclusiv de consultanță), dezvoltare de aplicații și programe, vânzarea de produse sau dezvoltarea de proiecte. La cerere, suntem disponibili să redactăm orice alt tip de contract de care are nevoie business-ul tău, oferind prețuri atractive și cu peste 70% mai mici decât piața avocaturii tradiționale.
Ce elemente fac diferența într-un contract?
Peste 50% din litigiile contractuale sunt cauzate de clauze scrise deficitar, ce permit interpretări diferite asupra aceleiași cerințe sau reguli. Când părțile nu le pot soluționa pe cale amiabilă, ajung în fața instanțelor de judecată unde problema doar se amplifică: judecătorii sunt terți față de discuțiile avute de părți atunci când au semnat contractul și au propria viziunea asupra înțelesului clauzelor sale.
Diminuăm aceste riscuri, acordând atenție specială anumitor aspecte contractuale, precum:
Delimitarea serviciilor prestate: descrie serviciile oferite de furnizor, specificând detaliile despre aplicațiile sau serviciile software la care utilizatorul are acces.
Rolurile părților implicate: clarifică drepturile și responsabilitățile furnizorului/vânzătorului, cât și pe cele ale beneficiarului/cumpărătorului. Acesta poate include detaliile privind întreținerea, suportul tehnic, actualizările și securitatea. Poți include aici și prevederi despre colectarea informațiilor de la utilizator și felul în care pot fi folosite de către furnizorul soluției.
Metoda de calcul a prețului: specifică detaliile privind costurile serviciilor sau produselor, modalitatea de facturare, termenele de plată și orice alte informații legate de aspectele financiare ale contractului. Dacă tarifele sunt calculate în funcție de o anumită formulă, asigură-te că ea este clar explicată prin contract. Poți da chiar și exemple!
Termenii și condițiile utilizării: include reguli și restricții referitoare la utilizarea serviciilor/bunurilor. Aceasta poate aborda aspecte precum confidențialitatea datelor, limitele de utilizare și alte aspecte legate de conformitate.
Încetarea contractului: stabilește circumstanțele în care contractul încetează, inclusiv dacă există sau nu drepturi de denunțare unilaterală. O greșeală frecventă făcute de părți în contracte este omiterea specificării unui mecanism contractual de încetare înainte de termen, în cazul în care contractul ajunge să nu mai prezinte interes pentru cel puțin una dintre părți.
Contractele profesioniste pot fi adaptate pentru a îndeplini nevoile specifice ale părților implicate. În afara celor menționate, ele includ și alte clauze specifice care te ajută să gestioneze situații neprevăzute, cum ar fi forța majoră, sau care permit modificări ale contractului pe parcursul executării, dacă este necesar. Nu mai puțin, utilizarea documentelor legale template profesioniste reflectă profesionalism și seriozitate din partea afacerii sau a persoanelor implicate. Acest aspect poate consolida încrederea și relațiile dintre parteneri de afaceri.