Ceaţa, inamicul şoferilor. A ajuns cu maşina în copac

0 0

politiaCeaţa, neatenţia şi călcarea pedalei de acceleraţie se pare că au fost principalele cauze ale unui accident de circulaţie pe DJ 720 A, la ieşirea din Adânca spre Bucşani, un autoturism părăsind carosabilul şi oprindu-se într-un copac aflat pe marginea şoselei. La volan se afla un bărbat de 74 de ani, din Bucureşti, care se pare că nu a ţinut seama de condiţiile de drum şi a rulat cu o viteză neadaptată pentru carosabilul umed şi pentru ceaţă. La un moment dat, maşina i-a scăpat de sub control şi a intrat în derapaj. Nu a mai reuşit să redreseze autoturismul, care a ieşit de pe carosabil şi s-a izbit de un copac aflat pe marginea şoselei. În urma impactului, şoferul s-a ales cu mici leziuni, însă, din fericire, acestea nu au fost foarte grave, astfel că bărbatul se află în afara oricărui pericol.
Cum să te comporţi ca şofer pe ceaţă
Ceaţa exercită o influenţă mult mai mare decât se crede asupra conducerii în siguranţă a automobilului, conducătorii auto trebuind să ţină cont de faptul ca este necesar să-şi adapteze permanent maniera de conducere la aceste cerinţe speciale. Circulaţia pe timp de ceaţă prezintă unele particularităţi. În astfel de condiţii, nu doar automobilul trebuie pregătit corespunzător, ci se intervine şi asupra comportamentului la volan. Sistemul de iluminare trebuie să aibă toate becurile în stare de funcţionare iar maşina să fie echipată cu faruri de ceaţă cu halogen (punerea în funcţiune la o vizibilitate de sub 50 de metri). Acestea sunt de regulă montate cât mai jos posibil, pentru a realiza o iluminare suficientă a drumului. În cazul în care sticla farurilor este murdară, eficienţa proiectoarelor scade cu 30%. Ştergă-toarele de parbriz este obligatoriu a fi în bună stare, rezervorul instalaţiei de spălare să fie plin şi duzele de stropire – desfundate, iar parbrizul, luneta şi geamurile laterale să fie curate. Depăşirea este manevra cea mai periculoasă pe timp de ceaţă, şi, de aceea, mersul în coloană este cel mai indicat. Deci, se recomandă să se circule după un alt autovehicul care „sparge” masa de ceaţă, asigurând celor care îl urmează condiţii mai bune de circulaţie. Această manieră de conducere, mai ales atunci când pâcla de ceaţă este foarte densă, este mult mai sigură, cu condiţia păstrării unei distanţe între autovehicule, în concordanţă cu viteza de mers. Efectuarea unor manevre (depăşiri, schimbări ale benzii de circulaţie, viraje, parcări, garări etc.) în aceste condiţii de vizibilitate redusă impune asigurarea temeinică din spate şi din lateral prin folosirea oglinzilor retrovizoare care trebuie păstrate în stare curată. Curbele vor fi atacate cu prudenţă, evitându-se manevrele brute ale volanului şi complet frânarea cu frâna de picior sau de mână. În condiţii de ceaţă, oprirea şi staţionarea autovehiculelor este interzisă pe carosabil. În caz de urgenţă sau din alte cauze, autovehiculele se scot pe acostament (în localităţi, pe trotuare), folosindu-se pentru semnalizare luminile de poziţie, triunghiuri reflectorizante sau balizele cu lumină galbenă intermitentă ale luminilor de avarie. Când ceaţa nu este atât de densă, se poate realiza deplasarea în siguranţă dacă se circulă cu o viteză care să permită observarea şi oprirea în caz de necesitate, în limitele câmpului vizual. Pe timp de ceaţă, în lipsa farurilor adecvate acestor condiţii atmosferice, este necesar să se aprindă şi luminile de întâlnire, nu numai lanternele de poziţie. Pe ceaţă este foarte bine să fim văzuţi şi auziţi, folosind la nevoie, în anumite zone şi la intervale de timp chiar şi claxonul. Cum să conduci noaptea pe ceaţă
cu riscuri
minime?
Pentru a rula în condiţii bune pe timp de noapte, trebuie să verificaţi şi să pregătiţi maşina încă din timpul zilei şi să alegeţi, pe cât posibil, itinerarii cu şosele bune şi iluminate corespunzător. Dintre operaţiunile de verificare şi pregătire a maşinii nu trebuie să lipsească curăţirea dispersoarele farurilor şi ale lămpilor de semnalizare, verificarea reglajului corect al farurilor şi a funcţionării normale a tuturor luminilor, a ştergătoarelor de parbriz, curăţirea atentă a suprafeţelor oglinzilor, parbrizului, lunetei şi geamurilor laterale, reglarea corectă a oglinzilor laterale exterioare şi a oglinzii centrale interioare. De asemenea, nu trebuie să uitaţi să verificaţi existenţa lichidului de spălare a parbrizului. Pregăti-ţi-vă corespunzător de drum. înainte de plecare, odihniţi-vă, pentru a evita ca oboseala să se instaleze în timpul călătoriei şi, cel mai important, evitaţi consumul de alcool.

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Adrian Ţuţuianu: "Ţuţuianu, Rovana Plumb şi Boriga, în topul încrederii populaţiei"

Intr-o conferinţă de presă a PSD Dâmboviţa, preşedintele Adrian Ţuţuianu a ţinut să facă câteva precizări strict legate de ultimele sondaje de opinie realizate la nivelul judeţului Dâmboviţa, care, în opinia dumnealui, au fost interpretate după bunul plac în mass-media. Mai mult, social-democratul Adrian Ţuţuianu a spus că tot ce […]