Compania Naţională Poşta Română va asigura funcționarea aplicației online pentru achitarea facturilor, ce urmează să fie disponibilă de la 20 februarie pe site-ul posta-romana.ro.
Guvernul României a adoptat în cadrul ședinței de luni, 31 ianuarie, o ordonanță care prevede posibilitatea ca beneficiarii cardurilor de energie să transmită documentele necesare efectuării plăților prin intermediul unei aplicații informatice, pusă la dispoziție de Compania Naţională Poşta Română.

„Deși avem încă pași importanți de făcut în ceea ce privește digitalizarea, datele arată că în anul 2021, circa 8 din 10 dintre gospodăriile din România aveau acces la reţeaua de internet de acasă. În mediul urban, 86,9% dintre gospodării sunt conectate la internet, iar în mediul rural doar 73,1% dintre gospodarii. Prin prevederile adoptate astăzi și tot cu sprijinul Poștei Române, simplificăm mecanismul de efectuare a plăților de către beneficiarii acestui tip de sprijin. Va fi o aplicație prin care se vor putea încărca și transmite electronic documentele necesare plății: cartea de identitate, cardul de energie și factura doveditoare a datoriei față de furnizorul de energie. Măsura asigură accesul nediferențiat și șanse egale pentru toate persoanele vulnerabile care beneficiază de sprijin pentru cheltuielile cu energia. Cei care nu se vor descurca să plătească online și au probleme în ceea ce privește deplasarea vor putea să apeleze direct la poștași, care vor avea în permanență cititoare optice și plata sa va efectua pe loc”, a declarat ministrul Marcel Ioan Boloș.