Examenul național de bacalaureat, sesiunea iunie 2025, continuă în intervalul 3-5 februarie cu Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C. Între 5-7 februarie 2025 este programată Evaluarea competențelor digitale – proba D.
În Dâmbovița s-au înscris 2384 de candidați, care vor susține probele după cum urmează:
Proba C – 2332 de candidați (2207 de candidați din promoția curentă, 25 de candidați din promoția anterioară). 152 de candidați (150 din promoția curentă și 2 din promoția anterioară) dețin competențele recunoscute/echivalate.
Proba D – 2306 de candidați ( 2282 de candidați din promoția curentă, 24 de candidați din promoția anterioară). 78 de candidați (75 din promoția curentă și 3 din promoția anterioară) dețin competențele recunoscute/echivalate.
Elevii beneficiari ai unor burse de studiu în străinătate, care nu pot participa la probele A, B, C și D din cadrul examenului național de bacalaureat – 2025 în perioada 27 ianuarie-7 februarie 2025, le pot susține în perioada 30 mai – 4 iunie 2025.
În cazul în care elevii au promovat examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine și examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale, acestea se pot recunoaște și echivala cu probele de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată pe parcursul învățământului liceal, respectiv de evaluare a competențelor digitale, din cadrul examenului de bacalaureat, până în data de 6 iunie 2025.
Rezultatele obţinute de fiecare candidat la probele de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, în limba maternă și într-o limbă de circulaţie internaţională nu se exprimă prin note sau prin calificative admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă corespunzător, în concordanță cu grilele naționale sau europene. Rezultatele evaluării la proba de evaluare a competenţelor digitale se exprimă, de asemenea, prin stabilirea nivelului de competenţă în raport cu standardele europene recunoscute în domeniu şi în conformitate cu prevederile metodologiei de examen.