Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a început o serie de controale la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale

0 0

Se verifica dacă facturile emise de aceştia conţin informaţiile necesare, dacă răspund la reclamaţiile depuse de consumatori şi dacă plătesc compensaţiile aferente în cazul depăşirii termenului.

Controalele vizează:

-respectarea obligaţiei privind emiterea de facturi care să cuprindă informaţii corecte, transparente, clare şi complete referitoare la plafonarea preţului final al energiei electrice şi al gazelor naturale precum şi consumul facturat aferent perioadei de acordare a compensaţiei;

-respectarea obligaţiei de transmitere, în termenul legal, a răspunsului la reclamaţiile consumatorilor referitoare la facturi şi plata compensaţiilor aferente în cazul depăşirii termenului;

-respectarea obligaţiei de emitere a facturii cu decontul final de lichidare în cazul schimbării furnizorului şi transmiterea acesteia clientului final în termenul legal;

ANRE spune că în cazul în care clientul are neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.

În măsura în care consumatorul apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, el are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţei de judecată.

În cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare.

ANRE recomandă clienţilor :

·        să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;

·        să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis

·        să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;

·        să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor. Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioada de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

One thought on “Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a început o serie de controale la principalii furnizori de energie electrică și gaze naturale

  1. BUNA ZIUA MA NUMESC GHIOC ION DIN TG OCNA JUD.BACAU.AM SOLICITAT IN NENUMARATE RINDURI SA VINA CEI DE LA ENEL SAMI CITEASCA CONTORUL SI DINSII AU ZIS CA TREBUIE SA ACHIT O TAXA DE 150 RONI PENTRU CE NU E DATORIA LOR..PE CINE SA CHEM.MEDICUL VETERINAR.VA MULTUMESC ASTEPT UN RASPUNS..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a pus în dezbatere publică proiectul pentru stabilirea numărului biletelor de tratament balnear care se vor acorda în acest an

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a publicat în transparență decizională proiectul de act normativ prin care se reglementează modul de stabilire a numărului biletelor de tratament balnear care se acordă, în anul 2022, prin Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), precum şi modul de acordare, distribuire şi decontare a acestora. Bugetul alocat […]