Atacatorii online continuă să desfășoare campanii de phishing uzurpând identitatea instituțiilor și companiilor legitime din România. Vă aducem la cunoștință o nouă fraudă care se folosește de identitatea Digi România.
Cum funcționează frauda?
Utilizatorii vizați primesc un email ce pare a fi de la Digi România, sub pretextul anulării unei plăți a unei facturi. Email-ul sugerează că utilizatorul poate primi un ramburs dacă accesează un link din mesaj. Totuși, email-ul provine de la o adresă falsă, lucru vizibil în a doua imagine.
Accesând link-ul, utilizatorii sunt redirecționați către un site-clonă, asemănător celui oficial, unde li se cere să furnizeze datele cardului pentru a primi rambursul. De fapt, aceste informații ajung la atacatori.
Echipa DNSC vă avertizează să fiți vigilenți în fața unor astfel de mesaje, mai ales când vi se solicită informații sensibile.
Recomandări generale de securitate:
Niciodată nu vi se va cere să furnizați prin email sau link-uri date sensibile (date personale, de autentificare sau bancare).
Verificați autenticitatea email-urilor de la o companie sau instituție printr-un canal de comunicare separat, mai ales dacă vi se solicită date sensibile.
Raportați astfel de email-uri către organizația implicată pentru a atrage atenția asupra fraudei.
Dacă ați furnizat date sensibile, contactați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro).
Contribuiți la răspândirea acestor avertizări pentru a reduce șansele de succes ale tentativelor de fraudă.