791.203 români au descărcat certificatul digital COVID

791.203 români au descărcat certificatul digital COVID (paşaportul verde COVID) în prima săptămână de la lansarea platformei certificat-covid.gov.ro. Platforma de pe care poate fi descărcat certificatul digital COVID este funcţională din dimineaţa zilei de 1 iulie. Până la data de 8 iulie, orele 10:00, au fost generate 791.203 certificate, iar raportul între categorii arată astfel:

  • peste 96% sunt certificate COVID care atesta vaccinarea.
  • sub 4% certificate COVID de recuperare (trecere prin boală) şi test negativ.
    Certificatul digital COVID, care funcţionează ca paşaport COVID, poate fi descărcat în doar câteva minute de pe platforma special dedicată, https://certificat-covid.gov.ro, lansată la data de 1 iulie.
    Certificatul digital verde (paşaportul COVID) poate fi obţinut şi fără acces la internet, în două feluri: cu ajutorul medicului de familie sau cu ajutorul Direcţiei de Sănătate Publică din judeţul respectiv. Certificatul poate fi prezentat la vamă atât pe hârtie, cât şi pe telefon, iar validarea se face cu ajutorul codului QR, care este scanat la frontieră, indiferent dacă certificatul este prezentat pe telefon sau pe hârtie. Certificatul digital COVID se eliberează în 3 cazuri: atestă vaccinarea împotriva COVID-19 (schema completă, cu ambele doze), testarea sau vindecarea recentă de COVID-19.
    Certificatul este eliberat de Ministerul Sănătăţii prin intermediul portalului web certi-ficat-covid.gov.ro, dezvoltat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
    Certificatul a fost propus de Comisia Europeană pentru reluarea călătoriilor în condiţii de siguranţă în această vară. Acesta este gratuit, securizat şi accesibil tuturor cetăţenilor.
    De ce acte ai nevoie pentru eliberarea certificatului digital
    1.Pentru eliberarea certificatelor de testare este solicitat următorul set de date:
  • pentru persoanele care s-au identificat la testare cu codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, luna efectuării testului al cărui rezultat este negativ pentru SARS-CoV2, judeţul în care s-a efectuat testarea.
  • pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau paşaport: nume, prenume, numărul paşaportului / actul de identitate, luna efectuării testului al cărui rezultat este negativ la testul pentru SARS-CoV2, judeţul în care s-a făcut testarea.
  1. Pentru eliberarea certificatelor de vindecare este solicitat următorul set de date:
  • pentru persoanele care s-au identificat la testare cu codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, luna efectuării testului al cărui rezultat este pozitiv pentru SARS-CoV2, judeţul în care s-a efectuat testarea.
  • pentru persoanele care s-au identificat la testare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau paşaport: nume, prenume, numărul paşaportului / actul de identitate, luna efectuării testului al cărui rezultat este pozitiv la testul pentru SARS-CoV2, judeţul în care s-a făcut testarea.
  1. Pentru eliberarea certificatelor de vaccinare este solicitat următorul set de date:
  • pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare cu codul numeric personal: nume, prenume, codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, luna când a fost efectuată oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, judeţul/ţara unde s-a făcut vaccinarea.
  • pentru persoanele care s-au identificat la vaccinare cu act de identitate emis de alt stat decât România sau paşaport: nume, prenume, numărul paşaportului / actul de identitate, luna când a fost efectuată oricare dintre dozele de vaccin, denumirea vaccinului administrat, judeţul/ţara unde s-a făcut vaccinarea.
    Probleme la descărcarea certificatului? Unde te adresezi
    „Mă bucur că platforma funcţionează bine, iar documentul se emite in doar câteva minute. Există insă şi câteva situaţii in care eliberarea documentului poate să dureze mai mult”, spune Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii şi vicepreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19.
  • Dacă totuşi întâmpini probleme la descărcarea certificatului, secretarul de stat Andrei Baciu vine cu câteva răspunsuri utile:
  1. De ce sistemul nu imi eliberează certificatul digital, deşi clinica mi-a trimis rezultatul testului?
    Platforma https://certificat-covid.gov.ro eliberează certificatele pentru persoanele cu test negativ doar după ce rezultatul a fost introdus de clinică în baza de date „Corona-Forms”. Este posibil ca unele date să fie raportate cu întârziere şi din această cauză să nu vi se genereze certificatul digital. Cu cât rezultatul este validat mai repede în această bază de date, cu atât mai repede vă puteţi solicita certificatul digital. Fără interogarea şi confirmarea rezultatului din această aplicaţie nu vi se poate elibera documentul.
    Există o perioadă de tranziţie de şase săptămâni începând cu 1 iulie 2021, în care pot fi utilizate atât certificatele digitale UE privind COVID, cât şi alte formate – adeverinţele oficiale eliberate de autorităţile medicale, care atestă faptul că o persoană este vaccinată sau deţine un test negativ.
  2. Pot solicita certificat digital şi pentru test rapid antigen?
    Desigur! Însă trebuie să ţineţi cont că valabilitatea certificatului digital pentru această categorie epidemiologică este de doar 24 de ore. În plus, trebuie să ştiţi că documentul vi se va elibera doar dacă testul este făcut într-o clinică acreditată, iar rezultatul este înregistrat în baza de date „Corona-Forms”.
  3. Pot călători doar cu adeverinţa de vaccinare sau rezultatul testului covid?
    Puteţi alege şi această variantă, însă este foarte important să verificaţi înainte de a pleca la drum care sunt condiţiile de intrare în ţara pe care urmează să o vizitaţi. În plus, nu uitaţi că există perioada de tranziţie de şase săptămâni începând cu 1 iulie 2021, în care pot fi utilizate atât certificatele digitale UE privind COVID, cât şi alte formate – adeverinţele oficiale eliberate de autorităţile medicale, care atestă faptul că o persoană este vaccinată sau deţine un test negativ. Noi vă recomandăm să vă descărcaţi certificatul digital! Durează doar câteva minute şi este valabil până în iunie 2022!
  1. M-am vaccinat in România cu o doză, iar cealaltă a fost făcută in altă ţară. Cum procedez?
    Ca să obţineţi certificatul pentru schema completă de vaccinare trebuie să vă adresaţi Centrului de Suport, la numărul de telefon 021.414.44.25. Cei din call-centre vă vor da toate detaliile despre documentele pe care le puteţi trimite în format electronic. Acestea vor fi analizate de specialiştii noştri şi dacă totul este în regulă va fi adăugată în sistemul din România şi cea de-a doua doză. În acest fel, platforma https://certificat-covid.gov.ro va recunoaşte că aţi făcut schema completă şi veţi putea genera documentul care este valabil un an.
  2. Ce fac dacă certificatul digital este greşit?
    Pentru dificultăţi întâmpinate în eliberarea certificatelor digitale EU privind COVID trebuie apelaţi Centrul de Suport, la numărul 021.414.44.25.
  3. Am trecut prin boală şi m-am vindecat! Am solicitat certificatul digital, insă la ultima călătorie documentul nu a putut fi validat.
    Pentru această situaţie certificatul digital privind COVID este vajabil 180 de zile de la primul test pozitiv. În cazul în care aţi călătorit după acest termen, atunci certificatul digital nu mai este valabil. Vă reamintesc faptul că există o perioadă de tranziţie de şase săptămâni începând cu 1 iulie 2021, în care pot fi utilizate atât certificatele digitale UE privind COVID, cât şi alte formate – adeverinţele oficiale eliberate de autorităţile medicale, care atestă faptul că o persoană este vaccinată sau deţine un test negativ.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Primarul Cristian Stan anunţă un regulament de parcare pentru Târgovişte

In fiecare dimineaţă, într-un interval de numai două ore, în Târgovişte intră circa 12.000 de autoturisme, de unde aglomeraţie şi disconfort în trafic dar şi dificultatea găsirii unui loc de parcare. Pentru a elimina măcar în parte aceste neajunsuri, conducerea Primăriei Târgovişte urmează să elaboreze şi să pună în practică […]