Viitorul educaţiei europene în contextul pandemiei de Covid-19, adoptată la Bruxelles

La iniţiativa europarlamentaru-lui Victor Negrescu, Comisia pentru Educaţie şi Cultură (CULT) din Parlamentul European a adoptat marţi rezoluţia „Viitorul educaţiei europene în contextul Covid-19”. Documentul solicită Comisiei Europene o intervenţie hotărâtă, inclusiv sub forma unor alocări financiare mai consistente, pentru a susţine sistemul de educaţie, a reduce decalajele

dintre regiuni şi statele membre, precum şi pentru a asigura accesul tuturor elevilor, studenţilor şi cetăţenilor europeni la educaţie şi formare de calitate.
„Este un document extrem de important, încă un semnal pe care atât eu, personal, cât şi Comisia pentru Educaţie şi Cultură îl transmitem pentru a determina Comisia Europeană şi statele membre să sprijine educaţia, să investească masiv nu doar în tehnologie şi în digi-talizare, dar şi în resursa umană. Criza coronavirus a amplificat inegalităţile sociale şi a blocat accesul la educaţie pentru mulţi copii din zone dezavantajate, în general zone rurale sărace, fără acces la Internet şi la dispozitive mobile de conectare şi comunicare. În România, aproape 1.000.000 de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la Internet, deşi şcoala a început de mai bine de o săptămână. În faţa unor astfel de realităţi, accesul egal la educaţie, dezvoltarea competenţelor digitale şi investiţiile masive în educaţie trebuie să fie priorităţi atât pentru autorităţile naţionale, cât şi pentru Uniunea Europeană”, a declarat Victor Negrescu, vicepreşedinte al Comisiei pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European.
Documentul adoptat de Comisia pentru Educaţie şi Cultură subliniază faptul că trecerea bruscă, nepregătită la sistemul de învăţare online a scos în evidenţă lacune şi diferenţe semnificative între statele membre în conceperea şi implementarea politicilor privind educaţia digitală. De aceea, europarlamentarii solicită o creştere a cooperării şi coordonării între statele membre.
De asemenea, rezoluţia atrage atenţia asupra deficienţelor de competenţe digitale, atât în cazul elevilor, cât şi al profesorilor şi reia apelul pentru creşterea investiţiilor în educaţie, în programe de perfecţionare şi dezvoltare profesională, în crearea de sisteme de învăţare pe tot parcursul vieţii, în echipamente digitale la care să aibă acces toţi cei interesaţi, în inovaţie şi cercetare, în proiecte adaptate noului context pandemic care să asigure mobilitatea cadrelor didactice, a elevilor şi studenţilor, precum şi schimbul de cunoştinţe, experienţe şi bune practici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Investiţii noi în comuna Gura Ocniţei

Preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, Alexandru Oprea, alături de vicepreşedinţii Luciana Cristea şi Alin Manole, a participat la inaugurarea a două obiective de investiţii din comuna Gura Ocniţei şi anume -un centru de zi şi un teren de sport.Totodată, la acest eveniment găzduit de primarul comunei Gura Ocniţei, Sorin loniţă, şi […]