UN NOU PROIECT PENTRU DEZVOLTAREA FOTBALULUI FEMININ ÎN ROMÂNIA

Mihai ROŞOIU

UEFA şi Disney au lansat joi, 13 februarie, la sediul forului european de la Nyon, un proiect inedit dedicat fetelor cu vârsta cuprinsă între 5 şi 8 ani.
„Playmakers” reprezintă o iniţiativă a UEFA şi Disney de a dezvolta un program de pregătire de ultimă generaţie, care foloseşte poveştile Disney pentru a încuraja mai multe fete tinere să descopere distracţia în exerciţiile fizice obişnuite şi în fotbal.
Inspirat de cercetările academice care arată rolul pozitiv al povestirii în a ajuta copiii să facă sport, Playmakers îşi propune, de asemenea, să contribuie la creşterea numărului de fete care respectă standardele minime ale activităţii fizice ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii – în prezent, doar 16% conform raportului
OMS.
Proiectul va fi lansat pentru început în şapte ţări pilot, România, Austria, Belgia, Norvegia, Polonia, Scoţia şi Serbia, urmând a se derula în 30 de centre din ţară: grădiniţe, şcoli şi cluburi de fotbal feminin. Mai multe asociaţii sunt aşteptate să implementeze programul mai târziu în acest an.
Mişcare, muncă în echipă, imaginaţie
Spre deosebire de programele tradiţionale de fotbal, fiecare dintre cele zece sesiuni de antrenament iniţiale ale proiectului urmăresc naraţiunea poveştii de la Disney şi Pixar, „Incredibilii 2”. Cu ajutorul materialelor furnizate pe UEFA pentru realizarea acestor ateliere, antrenorii pregătiţi vor încuraja participantele să joace rolurile personajelor populare, cum ar fi Elastigirl, Violet, Mr Incredible şi Dash, aducând la viaţă scenele filmului prin mişcare, muncă în echipă şi imaginaţia lor.
Pe măsură ce Playmakers se va lansa pe întregul continent, noi poveşti Disney vor fi adăugate în program.
În primele sesiuni, PlayMakers se concentrează pe crearea încrederii fetelor în mişcarea lor, încurajând gândirea creativă şi socializarea cu prietenele lor. Şedinţele ulterioare introduc fetele în abilităţile de bază ale fotbalului, dar programul continuă să pună accentul pe distracţia sportivă.
Răzvan Burleanu, preşedin

tele Federaţiei Române de Fotbal, a declarat: „A fi una dintre primele ţări care face parte din acest program pan-european reprezintă o afirmaţie puternică a noastră pentru fotbalul din România. Dacă suntem cu adevărat hotărâţi să atragem mai multe fete către fotbal, trebuie să fim conştienţi de mediul care va face acest lucru posibil. Pentru a spori participarea, trebuie să pornim de la cele mai tinere participante, motiv pentru care sunt convins că proiectul Playmakers va fi un real succes în România. Antrenorii noştri se angajează să implementeze programul şi aşteptăm cu nerăbdare să desfăşurăm sesiuni în toată ţara în acest an”.
Florentina Olaru, căpitanul naţionalei feminine, a adăugat: „Iniţiativa acestui proiect mi se pare INCREDIBILĂ, fetele sunt binevenite în REGATUL fotbalului! Cred că „Playmakers” reprezintă îmbinarea perfectă între animaţie şi miscare, un mod de a le face pecelemicisă se implicecâtmaimultînaceastăactivitate. Pelângafaptulcăsuntjucătoareprofe-sionistă de fotbal, sunt şi mamă de aproape 2 ani. Astfel, deja „mă lupt” cu tehnologia, cu faptul că vrea să petreacă cât mai mult timp uitându-se la desene. Aşadar, le recomand tuturor părinţilor să susţină acest proiect, să le îndemne pe fetiţe să participe. Din punctul meu de vedere, va fi o experienţă unică unde vor avea ocazia să lucreze la diferite ateliere, să socializeze, să lege prietenii şi să se dezvolte frumos şi armonios într-un mediu sigur şi cunoscut lor deoarece aceste fete reprezintă viitorul „de mâine”.
Teodora Meluţă, jucătoare în naţionala feminină a României şi ambasador al proiectului, a comentat: „Am crescut cu poveştile Disney şi nu pot decât să mă bucur de implicarea lor în dezvoltarea fotbalului feminin. Este o onoare pentru mine să fiu ambasadoarea acestui proiect şi mi-aş dori ca acesta să fie doar începutul. Fetele noastre au nevoie de un mediu sigur şi familiar pentru a le introduce în acest sport frumos. Ele pot face acest lucru prin acest nou proiect interesant”.
Cercetări finanţate de UEFA privind învăţarea bazată pe joc
Învăţarea bazată pe jocuri din centrul abordării unice a jucătorilor urmează o trecere în revistă literară a

Universităţii Beckett din Anglia Leeds, care a fost comandată de UEFA. Revizuirea a evaluat cercetările academice în ceea ce motivează fetele tinere să participe la sport, identificând metodele de antrenament pentru cele mai bune practici pentru a crea un mediu de învăţare sigur. Constatările pun accentul în special pe beneficiile educaţiei bazate pe joc. Programul este, de asemenea, rezultatul unui parteneri-at de transfer de cunoştinţe cu Asociaţia de Fotbal din Anglia (FA), care derulează în prezent programul „Shooting Stars” în parteneriat cu Disney.
E timpul să acţionăm
„Playmakers” reprezintă un prim pas către atingerea unuia dintre obiectivele principale ale „Time to action” – Strategia de fotbal feminin lansată de UEFA în 2019 – care urmăreşte dublarea numărului de participare a fetelor şi femeilor în fotbal până în 2024.
„Este de datoria UEFA, ca organ de conducere a fotbalului european, să atragă fetele să joace fotbal”, a adăugat preşedintele UEFA, Aleksander Beferin, „Prin acest parteneriat cu Disney vom comunica despre fotbal către o audienţă care nu este încă implicată în sportul nos

tru”.
Angajamentul de viaţă sănătos Disney
Disney are un angajament de viaţă sănătos, de lungă durată, în întreaga Europă, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), folosindu-se povestirile sale pentru a face familiile mai active şi pentru a educa şi inspira copiii despre alimentaţia sănătoasă. Acest lucru a dus la o varietate de parteneriate în campanii de conştientizare, cum ar fi „Health Minute Shake Up”, care a inspirat două milioane de copii să se „activeze” şi să înregistreze peste 100 de milioane de minute în plus de activitate fizică.
În Polonia, Disney a lansat iniţiativa de succes #GetMovingWithDisneyJunior , o campanie condusă de campioni sportivi locali, care a ajuns la peste 30.000 de tineri participanţi. Campania a pre

supus crearea a peste 30 de filme în care au participat copii care se antrenează alături de personaje Disney Junior.
Nicole Morse, vicepreşedintele Disney EMEA pentru marketing integrat, a declarat: „Acest proiect reprezintă un alt exemplu excelent al angajamentului pe termen lung al Disney de a ajuta generaţiile viitoare să-şi creeze un stil de viaţă mai sănătos. Folosind personajele şi poveştile noastre îndrăgite ca o forţă spre bine, putem face cu adevărat diferenţa şi inspira familiile şi copiii să fie mai activi. Aşadar, suntem foarte mândri că, prin partene-riatul cu UEFA la primul program pan-european de fotbal pentru fete, vom încuraja tot mai multe tinere din lume să se activeze, să îşi consolideze încrederea şi să participe la jocul de fotbal, totul într-un mediu care a fost creat special pentru ele. „

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Subscrisa CHINDIA SPRL

Subscrisa CHINDIA SPRL, reprezentată de asociat coordonator VOICHIŢĂ DANIEL, în calitate de lichidator judiciar al debitorului DANMAR MECAPREST SRL, cod de identificare fiscală 26313966 cu sediul social în sat. Dobra, com. Dobra, nr. 404, judeţul Dâmboviţa, număr de ordine în registrul comerţului J15/821/2009, care face obiectul dosarului de insolvenţă nr. […]