Published On: vin, Ian 17th, 2014

Şofer devenit cascador fără voia sa. A apăsat prea tare pedala de acceleraţie şi a plonjat cu autoturismul în pârâul Potop

DAMBOVITA A PLONJAT CU MASINA IN PARAUL POTOPA apăsat prea tare pedala de acceleraţie şi a ajuns în albia unui pârâu! Este păţania unui tânăr din oraşul Găeşti, care, fără voia sa, a devenit cascador după ce a plonjat de la mai mult de zece metri în albia pârâului Potop. Bărbatul a ajuns la Spitalul Judeţean din Târgovişte cu mai multe leziuni, însă este în afara pericolului. Accidentul a avut loc pe DN 72, la intrare în oraşul Găeşti. Din primele cercetări ale poliţiştilor, se pare că tânărul de 28 de ani a pierdut controlul volanului, după care a rupt parapetul metalic şi a plonjat de la mai mult de zece metri în albia pârâului Potop. Imediat o ambulanţă l-a transportat pe şofer la spitalul din Găeşti şi, ulterior, la cel din Târgovişte pentru investigaţii amănunţite. Bărbatul, deşi a suferit mai multe leziuni, este în afara pericolului. Oamenii legii încearcă acum să stabilească cu exactitate împrejurările în care a avut loc accidentul.
Ceaţa afectează drumurile din mai multe judeţe
Pentru mai multe judeţe există atenţionări în vigoare, de tip nowcasting, privind fenomenul de ceaţă, care afectează căile rutiere din arealele respective, în sensul că determină scăderea vizibilităţii local, sub 200 metri şi, izolat, sub 50 metri. Pentru prevenirea accidentelor rutiere grave, recomandăm conducătorilor auto să ruleze cu prudenţă sporită şi viteză adaptată la condiţiile meteo-rutiere. De asemenea, ţinând cont de faptul că temperaturile sunt scăzute în unele zone ale ţării, recomandăm reducerea vitezei pe porţiunile de carosabil umed, care poate deveni alunecos. Este necesar să se ruleze cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum, iar fiecare manevră în trafic să se facă numai după o temeinică asigurare. Pentru aceasta, oglinzile retrovizoare trebuie să fie reglate corespunzător. Pe timp de ceaţă, mai ales pe drumurile din zone deluroase sau montane, diferenţele de temperatură cauzate de parcurgerea traseului la altitudini mai mari sau mai mici provoacă aburirea oglinzilor laterale. Politiştii rutieri recomandă ca luminile de întâlnire ale autovehiculelor să fie aprinse ziua pe toate categoriile de drumuri, nu doar pe cele pe care există obligativitatea instituită prin lege. În condiţii de ceaţă densă, trebuie folosite şi luminile de ceaţă.
Obligaţia conducătorilor de vehicule să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 de km/h în localităţi sau 50 de km/h în afara localităţilor, când ceaţa reduce vizibilitatea sub 100 de metri. Această viteză permite oprirea în condiţii de siguranţă, atunci când pe drum apare o situaţie de pericol. Regula este valabilă pentru toate categoriile de drumuri, inclusiv pentru autostrăzi, în cazul cărora există un plus de pericol, tocmai din cauza vitezei sporite cu care, de regulă, se circulă. Se impune şi mărirea distanţei în mers între vehicule. Nu trebuie uitat că cea mai periculoasă manevră, pe timp de ceaţă, este depăşirea. De asemenea, în cazul unei defecţiuni, triunghiurile de presemnalizare trebuie aşezate la o distanţă mult mai mare. Reamintim obligaţia conducătorilor de autovehicule cu masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone să poarte echipament de protecţie-avertizare fluorescent-reflecto-rizant atunci când execută intervenţii la vehiculul care se află pe partea carosabilă a drumului public. Pietonii, bicicliştii şi căruţaşii trebuie să fie conştienţi de faptul că, pe timp de ceaţă, sunt mai puţin vizibili în trafic. De aceea, trebuie să evite deplasările pe partea caro-sabilă, iar atunci când sunt nevoiţi să o facă, să aibă aplicate pe îmbrăcăminte accesorii reflectorizante, să se angajeze în traversarea străzii doar prin locuri special amenajate, marcate şi semnalizate corespunzător şi numai după o temeinică asigurare.

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>