Schemă de grant pentru finanţarea accesului egal la o educaţie incluzivă de calitate pentru toţi copiii, în special pentru copiii aflaţi în situaţii de vulnerabilitate

Din anul 2010, prioritatea incluziunii socio-educaţionale a elevilor în situaţie de vulnerabilitate este din ce în ce mai prezentă pe agenda politicii europene.
Prezenta oportunitate de finanţare este rezultatul cooperării dintre Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Consiliul Europei. Acţiunea se încadrează în Planul de Acţiune Strategic al Consilului Europei pentru Rromi şi Nomazi 2020 – 2025, prioritatea 5.3. „Susţinerea accesului la educaţie şi formare incluzivă de calitate” şi vizează şcoli cu o proporţie ridicată de copii în situaţie de vulnerabilitate, inclusiv copii Rromi. Ca urmare a provocărilor identificate la nivel local de către societatea civilă, de a promova educaţia incluzivă de calitate pentru toţi copiii, în special a copiilor care au nevoie de o abordare echitabilă din perspectivă socio-economică, şi ca urmare a implicării active a Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România, Consiliul Europei a decis să aloce un fond de 100.000 de euro pentru a sprijini o schemă de granturi de urgenţă. Prin acest instrument financiar ne dorim să sprijim şcolile cele mai dezavantajate din România, să aibă un răspuns cât mai bun pentru elevii pe care-i îndrumă şi să ofere servicii cât mai de calitate, ţinând cont inclusiv de nevoile specific generate de pandemia de COVID-19.
Având în vedere provocările actuale şi nevoile identificate, în general, de către unităţile de învăţământ eligibile pentru această schemă de grant, finanţarea are obiectivul specific de a sprijini accesul egal la o educaţie incluzivă de calitate pentru toţi copiii, în special pentru copiii aflaţi în situaţii de vulnerabilitate (rromi, alte minorităţi, copii cu dizabilităţi, copii cu părinţii plecaţi în străinătate, aflaţi în risc de sărăcie etc.).
Granturile vor sprijini activităţi care derivă din nevoi identificate la nivel local, precum:

  • Creşterea capacităţii personalului şcolar şi a cadrelor didactice în utilizarea platformelor TIC şi online pentru învăţare mai eficientă şi implicarea elevilor;
  • Sprijinirea şcolilor pentru a-şi îmbunătăţi comunicarea, colaborarea şi parteneriatul activ cu părinţii şi copiii;
  • Sprijin emoţional şi psihologic pentru profesori, părinţi şi elevi în depăşirea anxietăţii provocate de izolarea fizică;
  • Sprijin eficient şi post-izolare pentru copii şi profesori în tranziţia înapoi la şcoli şi săli de clasă etc.
    Valoarea maximă a grantului este stabilită la 2.500 de euro pentru fiecare unitate de învăţământ. Detaliile schemei de grant sunt disponibile în ghidul solicitantului.
    O echipă de experţi va fi mobilizată de către Consiliul Europei pentru a susţine aplicanţii selecţionaţi în implementarea corectă a schemei de granturi.
    Lista şcolilor eligibile, se stabileşte în baza unei evaluări realizate la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean, precum şi toate documentele suport (ghidul solicitantului şi cererea de finanţare).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Iulian Vladu revine în politică. Fostul lider PNL Dâmboviţa a fost numit şef la PMP

Iulian Vladu, fost deputat şi preşedinte PNL Dâmboviţa revine în politică, fiind numit şef al filialei judeţene a PMP. Ca om politic, Iulian Vladu a fost foarte activ şi a avut numeroase iniţiative benefice în special pentru zona Găeşti, unde a şi fost ales deputat la singurul scrutin cu vot […]