Published On: mie, Sep 13th, 2017

Săptămâna Europeană a Mobilităţii 16 – 22 septembrie 2017

Săptămâna Mobilităţii Europene este o campanie anuală privind mobilitatea urbană durabilă, organizată de Secretariatul european de coordonare cu sprijinul direcţiilor generale pentru Mediu şi Transport al Comisiei Europene. Intre 16 şi 22 septembrie 2017, Săptămâna Mobilităţii Europene reprezintă oportunitatea autorităţilor locale europene de a introduce şi de a promova măsuri durabile de transport şi de a invita cetăţenii lor să încerce alternative la utilizarea propiilor autovehicule. De la introducerea sa în 2002, impactul Săptămânii mobilităţii a cunoscut o creştere continuă a numărului oraşelor participante, atât în Europa cât şi în lume. Anul trecut s-a înregistrat în vederea participării un număr record de 2.011 de oraşe reprezentând aproximativ 237 de milioane de locuitori.
Direcţia de Sănătate Publică Dâmboviţa, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa, Societatea Naţională de Crucea Roşie Filiala Dâmboviţa, celebrează în perioada 16- 22 septembrie 2017 campania cu titlul: Săptămâna Europeană a Mobilităţii.
Scopul campaniei: – Promovarea formelor alternative de transport ecologic şi de a sublinia faptul că mobilitatea sporeşte în mod clar calitatea vieţii în oraşe, ajutând la reducerea poluării aerului, a poluării fonice, a accidentelor şi la reducerea numărului persoanelor obeze.
– Renunţând pentru o săptămână sau numai pentru o zi la maşina personală, se aduc beneficii imense atât mediului, cât şi sănătăţii personale.
Obiectivele campaniei: Pentru a deveni o economie care consumă puţină energie şi poluează puţin, UE a adoptat o serie de obiective ambiţioase referitoare la climă şi energie pentru a fi atinse până în anul 2020. Acestea includ:
– reducerea cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de seră;
– creşterea cu 20% a eficienţei energetice;
– o cotă de 20% din consumul total de energie să fie energii regenerabile;
– conştientizarea publicului cu privire la necesitatea de a acţiona împotriva poluării cauzatede creşterea traficului în mediul urban.
Acţiunile campaniei sunt orientate spre informarea populaţiei care este încurajată să înţeleagă de ce rolul mişcării şi al sportului sunt atât de importante pentru bunăstarea fizică şi mentală a cetăţenilor. Campania stimulează oamenii să participe la creşterea calităţii vieţii lor. Cetăţenii sunt încurajaţi ca în loc să se urce la volanul propriei maşini, să aleagă varianta autobuzului, a tramvaiului, a metroului, a bicicletei sau, de ce nu, a mersului pe jos.
Dacă folosesc transportul public câştigă de două ori: o dată pentru că fac economie la bani şi carburanţi şi a doua oară pentru că produc mai puţină poluare decât dacă ar fi la volanul propriei maşini. Acţiunile planificate la nivelul judeţului Dâmboviţa sunt: activităţi sportive (concurs de biciclete), activitate stradală (aerobic în aer liber), postarea pe site-ul Direcţiei de Sănătate Publică Dâmboviţa a comunicatului de presă şi a materialelor informative, transmiterea analizei de situaţie către medicii de familie şi medicii şcolari din judeţ.

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>