Proiectele planurilor-cadru pentru învăţământul liceal şi profesional, lansate în dezbatere publică

Ministerul Educaţiei, prin Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, lansează în dezbatere publică proiectele planurilor-cadru pentru învăţământul liceal şi profesional, care vor intra în vigoare gradual, începând cu clasa a IX-a a anului şcolar 2021 – 2022. Acestea au fost elaborate în cadrul grupurilor de lucru constituite prin ordinul de ministru 3.261/14.02.2020, cu modificările şi completările ulterioare.

Din aceste grupuri de lucru au făcut parte specialişti din cadrul ministerului şi din cadrul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, cercetători ai Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei şi cadre didactice de prestigiu din învăţământul pre-universitar.
În cazul proiectelor planurilor-cadru pentru filiera tehnologică şi învăţământ profesional au fost cooptaţi specialişti din Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, Autoritatea Naţională pentru Calificări, dar şi ai unor entităţi reprezentative pentru mediul privat şi asociativ.
Comisia de validare a proiectelor planurilor-cadru a avut în componenţă reprezentanţi ai tuturor partenerilor sociali: federaţiile sindicale, federaţiile/asociaţiile de părinţi, mediul universitar, Academia Română, Consiliul Naţional al Elevilor, ARACIP, organizaţii nonguvernamentale şi alţi parteneri cu experienţă în domeniu (exemple: Banca Mondială, UNICEF).
Desfăşurarea anului şcolar 2020-2021 în condiţii de pandemie a îngreunat procesul de pregătire a lansării în dezbatere publică a planurilor-cadru pentru învăţământul liceal şi profesional, din cauza provocărilor şi restricţiilor specifice acestei perioade. Se impune însă urgentarea lansării în consultare publică pentru a nu creste încă şi mai mult riscul inexistenţei manualelor de clasa a IX-a la începutul anului şcolar 2021 -2022.
Fiind conştienţi de importanţa acestui demers, aşteptăm propuneri de îmbunătăţire din partea tuturor factorilor interesaţi, la adresa de e-mail planuri_cadru@rocnee.eu, până la data 31.01.2021.
Ne dorim ca, în urma acestor propuneri de îmbunătăţire, planurile-cadru să fie un fundament pentru materializarea profilului absolventului, reflectând astfel nevoile societăţii, dar şi cele mai bune practici documentate ştiinţific privind procesul de proiectare curriculară. Ne aşteptăm ca forma finală a acestor planuri-cadru să reflecte principiile agreate prin cel mai amplu proces de consultare publică în cadrul proiectului România Educată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Maşină abandonată într-o râpă din Munţii Bucegi, găsită de jandarmii montani şi salvamontişti

Jandarmii montani de la Postul Peştera şi salvamontiştii din cadrul Serviciului Judeţean Salvamont Salvaspeo Dâmboviţa au intervenit, în urma unui apel la 112, pe DJ 713 Dichiu -Cuibul Dorului. La aproximativ 700 de metri de cabana Dichiu, pe drumul judeţean au observant că parapetul metalic era deteriorat, iar într-o râpă, […]