primariamea.ro: portalul primăriilor digitale

Comunicarea digitală a devenit, în doar câteva luni, o parte esenţială a noului mod de viaţă impus de pandemie. Lucrul de acasă, plăţile online sau trimiterea de documente către autorităţi în format digital sunt metode folosite de tot mai mulţi dintre noi, în condiţiile în care distanţarea fizică rămâne o regulă importantă, în lipsa unui vaccin care să limiteze efectele pandemiei cu Covid 19.
Portalul primăriamea.ro dezvoltat de Zipper România vine în sprijinul cetăţenilor şi a administraţiei publice locale, asigurând continuitatea funcţiilor instituţiilor locale cu respectarea regulilor de distanţare socială şi creează condiţiile tehnice necesare pentru lucrul la distanţă.
„Am decis să acordăm sprijin Primăriilor pentru a-şi digitaliza activitatea. Pentru aceasta am dezvoltat portalul pentru digitalizare pri-mariamea.ro, de depunere a solicitărilor online adresate instituţiilor publice, ce asigură o comunicare rapidă şi eficientă între administraţiile publice locale şi cetăţeni, cu accesibilitate de pe toate tipurile de dispozitive (desktop, tabletă şi mobil) 24 din 24 ore. Utilizarea acestei platforme este gratuită pentru tot anul 2020”, explică domnul Doru Vijiianu, director general Zipper România.
Digitalizarea a devenit o necesitate permanentă, ce vizează procesele de lucru, oamenii şi tehnologia. Guvernul României a conştientizat această nevoie şi a creat cadrul legal prin emiterea

Ordonanţei nr. 38/2020 ce vizează circularea documentelor electronice. Astfel, în articolul 6 se impune utilizarea de portaluri proprii sau astfel de instrumente puse la dispoziţie de către terţi în vederea primirii documentelor electronice, dar şi comunicării înscrisurilor emise de către autorităţi.
„Cu experienţa noastră în digitalizare şi întreaga infrastructură disponibilă asigurăm comunicarea rapidă şi eficientă între administraţiile publice locale şi cetăţeni prin intermediul portalului, facilitând procesul de depunere, înregistrare şi status online a cererilor şi declaraţiilor”, a adăugat domnul Vijiianu.
Utilizarea platformei pri-mariamea.ro permite administraţiei locale să elimine total birocraţia dar şi acces instant la documentele depuse de către cetăţeni, reducând, totodată, timpul necesar soluţionării solicitărilor.
Cetăţenilor le asigură posibilitatea de a depune cereri, având la dispoziţie departamentele de interes din cadrul primăriei, şabloane pentru formulare şi lista cu documentele necesare, prin intermediul unei biblioteci de formulare pentru documente specifice care sunt organizate pe clase/departamente.
Portalul este realizat în conformitate cu normele de protecţie ale Regulamentului GDPR nr. 679/2016 iar stocarea documentelor se realizează într-un centru de date acreditat MCSI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Şcoala Gimnazială "Ion Ciorănescu" este în plin proces de reabilitare şi modernizare

Activitate intensă în comuna Moroeni. Administraţia locală a lucrat la foc continuu pe mai multe planuri în ultimul an, investind în infrastructură, dar şi în educaţie şi sănătate. Modernizarea drumurilor comunale, un proiect realizat în procent de 95%, se lucrează la reţeaua de alimentare cu apă în satul Glod-zona DJ […]