Precizări privind acordarea indemnizaţiei din bugetul asigurărilor sociale

AJOFM DâmbovIţa face cunoscut că, în temeiul OUG 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coron-avirusului, în situaţia stării de urgenţă pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii, în conformi

tate cu dispoziţiile art.52, alin.(1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, salariaţii vor beneficia de o indemnizaţie suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj.
Nivelul indemnizaţiei va fi de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, platit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câţştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pentru anul 2020. De aceste prevederi urmează să beneficieze angajatoriI care îndeplinesc una din următoarele condiţii: a) Intrerup activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente, potrivit legii, pe perioada stării de urgenţă decretată şi deţin Certificatul de situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afacerii prevăzut la art.12 din anexa nr.1 – Decretul Preşedintelui României nr.195/2020. Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afacerii eliberează Certificatul de urgenţă conform metodologiei aprobată prin ordin. Etapa 1 – suspendare contractului individual de muncă în conformitate cu dispoziţiile art. 52, alin.(1), lit.c din Legea 53/2003 – Codul Muncii

( emitere decizii şi operarea acestora în REVISAL);
Etapa 2 – Obţinerea Certificatului de situaţii de urgenţă pentru angajatorii menţionaţi la art. XI, alin.(2), lit.a) din OUG 30/2020. Etapa 3- Solicitarea indemnizaţiei pentru perioada de şomaj tehnic prin depunerea la AJOFM Dâmboviţa a următoarelor documente – Angajatorii menţionaţi la art.XI, alin (2), lit.a)
dinOUG nr.30/2020:

  1. Cerere – conform anexa 1;
  2. Certificatul de situaţii de urgenţă;
  3. Tabel nominal – anexa 3;
    b) Angajatorii prevăzuţi la lit.b) pot beneficia de plata indemnizaţiei prevăzută pentru cel mult 75% dintre angajaţii care au contracte de muncă individuale active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe.
    Etapa 1-Suspendare contractului individual de muncă în conformitate cu dispoziţiile art. 52, alin.(1), lit.c din Legea 53/2003 – Codul Muncii ( emitere decizii şi operarea acestora în
    REVISAL);
    Etapa 2 – Declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă fapul că, angajatorul a înregistrat o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declaraţiei, cu un procent de minim 25% faţă de media încasărilor din perioada ianuarie – februarie şi nu are capacitatea financiară pentru a plăti toţi salariaţii. Etapa 3- Solicitarea indemnizaţiei pentru perioada de şomaj tehnic prin depunerea la AJOFM Dâmboviţa a următoarelor documente: Cerere – anexa 2
  4. Declaraţie pe propria răspundere a administratorului – Ordin comun Ministrului M uncii şi Protecţiei Sociale şi al Ministrului Fondurilor Europene;
  5. 3 Tabel nominal – anexa 3;
  6. Documentele se depun începând cu data de 01.04.2020 pentru perioada 16-31 martie 2020 şi cu 01.05.2020 pentru perioada 01 -14 aprilie 2020,corespunzător nivelui de calificare în vederea completării tabelului nominal ( anexa 2)
  7. Având în vedere prevederile OUG nr.30/21.03.2020 privind acordarea plăţii pentru şomajul tehnic, AJOFM Dâmboviţa vă face cunoscut faptul că, începând cu data de 24.03.2020 a înfiinţat linii telefonice speciale pentru oferirea de informaţii specifice:PER-SOANE DE CONTACT:
  8. FLEŞARU ELENA:
  9. e – mail: dambovita@anofm.gov.ro;
  10. SANISLAV MARINELA:
  11. TEL. 0732 100 374;
  12. NICULAE CăTăLIN: TEL. 0786 148 196;
  13. BADOIU SORIN: TEL. 0732 100 376;
  14. BANICă TEODOR:TEL. 0732 100 384;
  15. DUMITRACHE DENISA:
  16. TEL.0732 100 384

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Platformă digitală în sprijinul cadrelor didactice

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat platforma Digital pe educred.ro (digital.edu-cred.ro), un spaţiu creat pentru toate cadrele didactice care doresc să valorifice noile tehnologii în activităţile de învăţare cu elevii. Această platformă a fost dezvoltată de echipa proiectului „Curriculum Relevant, Educaţie Deschisă pentru toţi” – CRED, cu sprijinul experţilor Institutului […]