Modificări la regimul sponsorizărilor

Societăţile plătitoare de impozit pe profit pot efectua sponsorizări cu respectarea condiţiilor prevăzute din legea sponsorizării şi noile reglementări la Codul Fiscal.
Aceste sponsorizări reduc impozitul pe profit de plată cu procentul de 5 la mie din cifra de afaceri, fără a depăşi însă 20% din impozitul pe profit, iar cheltuiala cu sponsorizarea este nedeductibilă la calculul impozitului pe profit. În mod similar, microîntreprinderile pot efectua sponsorizări, ocazie cu care reduc impozitul pe venitul microîntreprinderii cel mult cu procentul de 20%.
Principala modificare fiscală constă în faptul că se elimină condiţia ca beneficiarul sponsorizării să fie o entitate autorizată cu un serviciu social licenţiat.
Pentru a putea fi aplicate facilităţile fiscale se introduce o altă condiţie, respectiv ca organizaţia fără scop patrimonial sau unitatea de cult să fie înregistrate într-un registru al beneficiarilor de sponsorizări, ţinut de ANAF. Acest registru este public şi legea enumeră şi condiţiile de înregistrare în registru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Rata şomajului înregistrat în Dâmboviţa a scăzut cu 0,23 puncte procentuale

În evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Dâmboviţa erau înregistraţi, la sfârşitul lunii decembrie, 8023 şomeri (din care 3795 femei), rata şomajului fiind de 4,19%. Comparativ cu luna precedentă, acest indicator a înregistrat o scădere cu 0,23 puncte procentuale. Din totalul de 8023 persoane înregistrate în evidenţele AJOFM […]