Măsuri pentru a asigura evidenţa centralizată a diplomelor şi a certificatelor universitare

Ministrul educaţiei şi cercetării, a solicitat tuturor instituţiilor de învăţământ superior ca, începând cu data de 2 noiembrie, în termen de 30 de zile, să opereze toate modificările necesare în Registrul matricol unic al universităţilor din România (RMUR), astfel încât să fie implementate toate măsurile prevăzute de actele normative în vigoare.
Concret, instituţiile de învăţământ superior vor introduce în RMUR seriile şi numerele actelor de studii întocmite şi eliberate pentru absolvenţii celor trei cicluri de studii universitare (licenţă, master, doctorat), precum şi ale altor forme de studii. De asemenea, vor fi introduse şi date cu privire la numele conducătorului/conducătorilor de doctorat sub tutela căruia/cărora au fost/sunt organizate studiile, pentru fiecare student doctorand.
Reamintim faptul că acest Registru s-a constituit prin Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011. Conform prevederilor LEN, art. 201, alin (5) „în baza de date electronică aferentă RMUR se înregistrează şi se păstrează evidenţa diplomelor universitare emise în România. Universităţile acreditate şi Academia Română înregistrează seriile şi numerele actelor de studii întocmite şi eliberate”.
Registrul matricol unic al universităţilor din România a devenit funcţional în anul 2016, prin includerea în contractul instituţional al fiecărei universităţi a obligaţiei de a raporta datele solicitate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării referitoare la evidenţa studenţilor pentru toate nivelurile de studii (licenţă master, doctorat sau alte forme de studii).
„Pentru a avea un sistem funcţional şi credibil, universităţile trebuie să introducă toate datele necesare în acest registru, astfel încât, la nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, să existe o evidenţă centralizată a diplomelor şi a certificatelor universitare. Este şi acesta un pas spre o Românie modernă”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul educaţiei şi cercetării.
În 2018, funcţionarea RMUR a fost detaliată prin ordinul ministrului educaţiei nr. 3.714/2018, cu modificările şi completările ulterioare, regle-mentându-se faptul că instituţiile de învăţământ superior de stat şi particulare din România, acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu şi Academia Română, au responsabilitatea şi obligaţia să înregistreze în RMUR „seria şi numărul actelor de studii emise pentru absolvenţii înscrişi la toate ciclurile de studii universitare (licenţă, master, doctorat) şi la alte forme de studii”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Modificări la ordonanţa privind zilele libere acordate părinţilor la închiderea şcolilor şi grădiniţelor

Ordonanţa de Urgenţă care prevede acordarea zilelor libere pentru părinţi în cazul în care şcolile sunt închise (OUG 147) va suferi unele modificări. Reamintim că prin acel act normativ, în anumite condiţii, părinţii pot primi, pentru fiecare zi liberă, o indemnizaţie care se plăteşte de angajator, iar ulterior decontează statul. […]