În 2020, cele mai multe reclamaţii OPC au vizat anulări provocate de pandemie, atât în domeniul transporturilor, cât şi în cel al serviciilor turistice

Peste 300.000 de euro recuperaţi în 2020, în creştere cu 15% faţă de anul 2019, de Centrul European al Consumatorilor din Romania – ECC Romania, pentru consumatorii români şi străini. De 12 ani, Centrul European al Consumatorilor, parte a ECC-Net, îşi aduce contribuţia la informarea şi conştientizarea consumatorilor români asupra beneficiilor pieţei unice europene şi a drepturilor care decurg din statutul de consumator european.
Rolul principal al ECC-Net este să crească nivelul încrederii consumatorilor atunci când fac achiziţii transfrontaliere, oferind informaţii şi consultanţă gratuite şi confidenţiale asupra drepturilor pe care le au în calitate de consumatori, precum şi asistenţă în soluţionarea problemelor de consum transfrontaliere.
În 2020, Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania – proiect cofinanţat de Comisia Europeană şi Guvernul României, care funcţionează la nivel de direcţie în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a instrumentat peste 5.200 solicitări de la consumatori români şi peste 270 de solicitări de la consumatori din alte state UE, plus Norvegia, Islanda şi Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reşedinţă ale consumatorilor, cu o creştere totală de
37% faţă de anul 2019.
Reclamaţiile au vizat în principal următoarele 5 domenii:

  • 47% transporturi (transport aerian, rutier, feroviar, naval şi închirieri auto)
  • 11% îmbrăcăminte şi încălţăminte
  • 11% restaurante şi hoteluri
  • 9% recreere şi cultură (participarea la evenimente culturale şi sportive, produse electronice – tv, foto, calculatoare etc., pachete de servicii de călătorie)
  • 7% diverse produse şi servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal – ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii)
    Cele mai multe reclamaţii au vizat anulări provocate de pandemie, atât în domeniul transporturilor, cât şi în cel al serviciilor turistice achiziţionate individual sau ca pachete de servicii de călătorie.
  • Cele mai multe reclamaţii primite de la consumatorii rezidenţi în România au fost împotriva unor comercianţi din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania, Irlanda şi Italia. De cealaltă parte, cele mai multe reclamaţii ale unor consumatori din alte state membre împotriva comercianţilor din România au provenit din Bulgaria, Italia, Franţa, Ungaria, Irlanda şi Belgia.
  • ECC Romania, ca parte a Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor, care include 30 de centre din toate cele 27 de state membre ale UE, cărora li se adaugă Islanda, Norvegia şi Marea Britanie, are competenţă numai în soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor transfrontaliere de consum, respectiv acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident în România a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul într-un stat membru UE, altul decât România, precum şi acele litigii ivite ca urmare a achiziţionării de către un consumator rezident într-un alt stat membru UE a unor produse/servicii defectuoase de la un comerciant cu sediul în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Mai multe modalităţi privind înscrierea pe platforma de programare pentru vaccinare împotriva COVID-19

Înscrierile în platforma informatică de programare https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ se realizează în corelare cu cele trei etape, stabilite prin Strategia de vaccinare împotriva COVID-19, în care vor fi vaccinate grupele de populaţie.Pentru asigurarea accesului tuturor categoriilor de persoane la programarea pentru vaccinare, au fost identificate mai multe posibilităţi de înscriere, pe fiecare […]