Hărţile şcolilor dezavantajate

Ministerul Educaţiei şi Cercetării începe procesul de dezvoltare a Hărţii şcolilor dezavantajate din România, instrument esenţial pentru obiectivul asumat de a promova o educaţie incluzivă de calitate pentru toţi copiii. Odată realizat, acest instrument va avea un rol important în procesul de stabilire a modului şi a priorităţilor de alocare a resurselor şi a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar şi pentru a putea ghida intervenţii strategice, realizate de Guvern, menite să reducă şi să atenueze cli-vajele din educaţie.
În acest context, cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituţional şi universitar, care pot sprijini acest proces cu expertiza şi resursele necesare, va fi realizată o hartă a şcolilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia vor fi identificate nevoile generale reale şi problemele specifice ale şcolilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educaţional. Harta şcolilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor şi proiectelor din viitoarea programare financiară
2021-2027.
Pentru realizarea acestui obiectiv, Monica Cristina Anisie, ministrul educaţiei şi cercetării, a invitat o serie de organizaţii cu activităţi şi rezultate relevante în ceea ce priveşte asigurarea echităţii în educaţie să se alăture demersului iniţiat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuşi să realizăm această hartă a şcolilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual şi adapta intervenţiile de la nivel central, judeţean şi local, în beneficiul fiecărui elev din România”, subliniază ministrul Monica Cristina Anisie în invitaţia transmisă organizaţiilor/instituţiilor anterior menţionate.
De altfel, între acestea şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării există o colaborare de lungă durată, concretizată în diverse partener-iate şi proiecte cu scop comun: asigurarea echităţii în educaţie.
O primă discuţie tehnică în acest sens este programată vineri, 30 octombrie, fiind aşteptaţi să participe reprezentanţii UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universităţii din Bucureşti, ai Institutului Naţional pentru Statistică şi ai Fundaţiei Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Noul preşedinte al CJ Dâmboviţa, Corneliu Ştefan a depus jurământul

Corneliu Ştefan a depus joi, 29 octombrie, jurământul de învestire în funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Dâmboviţa.Ceremonia solemnă de depunere a jurământului de către noul peşedinte al CJ Dâmboviţa, Corneliu Ştefan, şi de către cei 31 de consilieri judeţeni, validaţi de Tribunalul Dâmboviţa s-a desfăşurat în Sala Unirii:„Încă o […]