Fişa de feedback, elevii pot completa documentul opţional

Fişa de feedback şi metodologia de acordarea acestuia au fost publicate în Monitorul Oficial şi intră în vigoare de la data publicării, potrivit ordinului de ministru nr 3.864/2021. Prevederile se aplică şi pentru acest final de semestru, în document nefiind nicio precizare despre faptul că s-ar aplica de la începutul anului şcolar viitor sau vreun alt reper temporal. Prin metodologie, profesorii sunt obligaţi să colecteze feedback de la elevi despre activitatea de predare-învăţare-evaluare, iar elevii pot completa documentul opţional.
Reamintim că pe 20 aprilie secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, Radu Szekely scria pe contul său de Facebook că „în acest semestru Ministerul va propune implementarea metodologiei doar în şcolile care doresc aplicarea chestionarului, urmând ca generalizarea procesului să aibă loc din anul şcolar următor, ţinând cont de feedback-ul rezultat din această pilotare”.
Fişa de evaluare conţine 16 afirmaţii pe care elevii le notează de la 1 la 5, în funcţie de acordul sau dezacordul cu acestea. Fişa de feedback trebuie completată cu numele profesorului a cărui activitate este analizată.
Ce conţine Fişa de Feedback
Numele documentului: Fişă de feedback semestrial
Apoi elevilor li se explică despre ce este documentul pe care l-au primit: „Sunteţi invitaţi oferiţi feedback cu privire la activitatea la clasă. E recomandat ca feedback-ul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fişă este anonimă şi poate fi completată electronic sau în format tipărit”.
Documentul are două câmpuri cu spaţii de completat, în care trebuie scris numele disciplinei şi al profesorului care o predă.
„Cadrul didactic căruia îi acorzi feedback predă disciplina:…….”
„Numele cadrului didactic care predă
disciplina selectată:……..”
Apoi urmează o listă cu 16 afirmaţii, în dreptul cărora elevii trebuie să le noteze de la 1 la 5, unde 1 înseamnă dezacord, sau „în foarte mică măsură”, iar 5 înseamnă acord sau „în foarte mare măsură”.
„În ce măsură eşti de acord cu următoarele afirmaţii despre activitate la
clasă?”
Profesorul explică clar materia Profesorul îmi explică modul în care să învăţ mai eficient
Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante
Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor
Profesorul încurajează cooperarea între elevi
Mă simt motivat să particip la această disciplină
Profesorul foloseşte tehnologia digitală Profesorul explică modul în care eşti evaluat şi criteriile de evaluare
Profesorul încurajează competitivitatea între elevi
Elevii sunt încurajaţi să îşi exprime ideile şi opiniile
Atmosfera este plăcută în cadrul orelor Mă simt în siguranţă şi confortabil la această oră
Profesorul ia în considerare şi respectă Statutul elevului
Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine
Profesorul este interesat de starea mea de bine
Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină
Formularul include şi două câmpuri pentru răspunsuri deschise, locuri în care elevii se pot exprima liber şi pot scrie ce nu merge. Primul este despre cum ar vrea ei să fie la această disciplină atmosfera sau profesorul: „Mi-aş dori ca la această disciplină să…”, după care al doilea câmp este un mesaj transmis profesorului: „Dacă ar fi să spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta?”
La final elevul trece procentajul de ore la care a fost prezent în semestrul în care acordă feedback. „În acest semestru, am fost prezent la: 25% dintre ore 50% din ore 75% din ore peste 90% din ore”.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Next Post

Se fac demersurile necesare pentru extinderea şi modernizarea secţiei de Cardiologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgovişte

S-a semnat documentaţia necesară pentru întocmirea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru extinderea şi modernizarea secţiei de Cardiologie a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Târgovişte.Este o promisiune de care s-a ţinut preşedintele CJ Dâmboviţa, Corneliu Ştefan: „De asemenea, aşa cum am promis, pentru dotarea acestei secţii moderne, vom […]