Published On: mie, dec. 18th, 2013

Finalizarea proiectului „Serviciul Public de Ocupare -calitate, accesibilitate şi promptitudine”

nichiduta.ro

ajofmAstăzi, începând cu ora 10.00, în sala de conferinţe a Hotelului „Valahia” din Târgovişte, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Dâmboviţa organizează conferinţa de închidere a proiectului „Serviciul Public de Ocupare – calitate, accesibilitate şi promptitudine”.
„Serviciul Public de Ocupare – calitate, accesibilitate şi promptitudine”, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 „Investeşte în oameni!”, s-a derulat, în perioada 01 martie 2012 – 31 decembrie 2013, în Regiunile Centru, Nord-Est, Nord-Vest, Vest, Muntenia, în parteneriat
cu AJOFM Vaslui, AJOFM Satu-Mare, AJOFM Hunedoara, AJOFM Dâmboviţa, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu şi SC IQuest Technologies SRL.
Proiectul şi-a propus: întărirea capacităţii administrative a SPO, prin reorganizarea serviciului pentru preluarea declaraţiei rectificative privind obligaţiile către bugetul asigurărilor pentru şomaj folosind touch screen-uri.
Ca urmare, au fost instalate şi puse în funcţiune 43 de info-touch-uri la nivelul celor 5 regiuni de implementare a proiectului, respectiv în 34 de agenţii locale şi puncte de lucru din judeţele Satu-Mare, Hunedoara, Sibiu, Dâmboviţa şi Vaslui precum şi în două Centre de Formare Profesioanală a Adulţilor, oferindu-se astfel servicii de tip self-service.
De asemeni, un alt punct propus a fost întărirea capacităţii administrative a SPO, prin crearea unui portal care să permită încărcarea declaraţiilor rectificative şi a locurilor de muncă vacante de către angajatori prin intermediul touch-screenurilor precum şi crearea unei baze de date cu angajatorii.
Portalul astfel creat -www.eajofm.ro este funcţional şi poate fi accesat la nivel naţional atât de către agenţii economici, cât şi de către persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. S-a urmărit şi promovarea acestor servicii prin diseminarea informaţiilor angajatorilor şi realizarea unui reţele inter-regionale între solicitant şi cei patru parteneri ai SPO, evaluarea impactului serviciului de preluare automată a declaraţiilor şi preluare on-line a locurilor de muncă vacante prin organizarea: de focus grupuri cu angajatorii, a unui studiu privind funcţiile ce trebuie să deservească acest serviciu, precum şi studiul final privind satisfacţia clienţilor în urma implementării sistemului, prin aplicarea unor chestionare.
În cadrul proiectului au fost organizate câte 3 focus grupuri la nivelul celor 5 AJOFM-uri partenere în proiect, în cadrul cărora, împreună cu agenţii economici s-au identificat cele mai bune soluţii pentru activarea platformei online. De asemenea, au fost realizate şi cele 2 studii privind funcţiile portalului şi satisfacţia clienţilor în urma implementării sistemului online, studii ce au demonstrat atât necesitatea portaluluiwww.eajofm.ro, cât şi ulterior avantajele sistemului în special în mediul economic.
Grupul ţintă căruia i s-a adresat acest proiect a fost format dintr-un număr de 5 instituţii ale Serviciului Public de Ocupare, respectiv AJOFM Sibiu, AJOFM Vaslui, AJOFM Satu-Mare, AJOFM Hunedoara şi AJOFM Dâmboviţa în cadrul cărora au fost instruiţi 44 de angajaţi ai SPO în vederea accesării corecte a portalului, însă beneficiarii sunt angajatorii şi persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă din cele 5 judeţe ale ţării implicate în proiect.
Proiectul se înscrie pe Axa prioritară 4 – Modernizarea serviciului public de ocupare, Domeniul major de intervenţie 4.1.- Întărirea capacităţii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare superior şi a avut o valoare totală de 8.324.964,44 ron, din care 5.035.260,75 ron finanţare nerambursabilă.

eJobs

About the Author

-

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

noriel.ro