Published On: mie, oct. 23rd, 2019

„EŞTI VICTIMĂ A TRAFICULUI DE PERSOANE? AI DREPTURI!” Statele europene, împreună împotriva traficului de persoane

nichiduta.ro

Reţeaua Europeană de Prevenire a Criminalităţii (EUCPN) şi Statele Membre ale Uniunii Europene a lansat campania europeană de prevenire a traficului de persoane „EŞTI VICTIMă A TRAFICULUI DE PERSOANE? AI DREP-TURI!”.Campania este lansată cu prilejul Zilei Europene de Luptă Împotriva Traficului de Persoane -18 Octombrie, prin transmiterea simultană a unor comunicate de presă de către statele implicate, inclusiv prin social-media.România este parte a acestei campanii alături de Austria, Belgia, Bulgaria, Croaţia, Cipru, Cehia, Estonia, Finlanda, Grecia, Ungaria, Islanda, Irlanda, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia şi Spania.La nivel naţional, campania este implementată de Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane, Inspectoratul General al Poliţiei Române – Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii, Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom şi Organizaţia Internaţională pentru Migraţie – Biroul România.Întrucât traficul de persoane este o infracţiune trans-frontalieră, ţările europene, prin
EUCPN şi EUROPOL, şi-au unit
forţele pentru a lansa această iniţiativă.Campania îşi propune să avertizeze persoanele aflate în situaţie de risc cu privire la faptul că ar putea fi sau deveni victime ale traficului şi să le informeze unde pot găsi ajutor, protecţie şi informaţii.În egală măsură, campania informează victimele că au drepturi la nivelul întregii UE, pe care le pot solicita în fiecare stat membru: asistenţă şi sprijin, protecţie, compensaţii financiare, drepturi privind munca, perioadă de reflecţie şi drepturi de şedere şi reinte-grare.Mesajul campaniei va fi transmis prin următoarele materiale: spot audio-video, afiş, auto-colant, banner pentru site-uri şi banner pentru semnăturile electronice şi pentru mediul online.În vederea derulării componentei outdoor, locurile de diseminare a mesajului campaniei sunt atât spaţiile publice în care se află grupul-ţintă precum: aeroporturi, gări, auto-gări, mijloace de transport (autobuze, autocare etc.), staţii, benzinării, burse de locuri de muncă sau alte oficii de recrutare a forţei de muncă, cât şi zonele clasice: şcoli, licee, universităţi, centre de plasament, precum şi în mass-media şi social-media.Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane evaluează şi monitorizează, la nivel naţional, activitatea desfăşurată în domeniul luptei împotriva traficului de persoane de către instituţiile publice şi organizaţiile neguvernamentale, îndeplinind rolul de raportor naţional. Campania este finanţată de Fondul de securitate internă al Uniunii Europene

eJobs

About the Author

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

noriel.ro